Ha egy ajtó bezárul – interjú Eric Néve-vel

Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI

A modern túraautózás egyik legjobban őrzött és legmeglepőbb titkára derült ma fény. Az alábbi interjú a téli sorozat részeként készült Eric Néve-vel, február 12-én, azzal a szigorú megkötéssel, hogy egy adott időpontig egy sor sem jelenhet meg belőle. A mai bejelentéssel vált lehetővé, hogy nagy részét (de még mindig nem az egészet) nyilvánosságra hozzuk.

Az interjú kiegészítő szöveg nélkül, kérdés-feleletes formában olvasható.

– Hogy vagy, hogy telik a tél számodra?

„Nagyon elfoglalt vagyok. Dolgoztam a Jaguar UK számára egy PR rendezvény keretében a francia Alpokban, mialatt energiát nem kímélve próbálok összerakni egy versenyprogramot az új szezonra.”

– Mikor beszéltél utoljára, a karácsonyi parti óta, a tavalyi csapatod tagjaival?

„Folyamatosan kapcsolatban vagyok velük. Christian Jupsinnel heti kétszer is beszélek, és Auréliennel, mondjuk, átlagban hetente. Megpróbálok segíteni neki megoldást találni a 2019-es szezonra. Matóval kevesebbet beszélek, ő sokkal önállóbb és szeret egyedül dolgozni, ami rendben is van.”

– A Világkupa sportszabályzata értelmében a nevezési határidő lejárt január 30-án. Lehet még ez után is nevezni, ha a rajtrács nem lenne tele?

„Teltház esetén ez egyfajta védelem. Továbbá az, ha egy bizonyos időpontig mindenki benevez, segíti a szervezést és a kommunikációt. Szerintem normális dolog egy szervezet és egy promóter részéről, hogy a határidő után is dolgoznak, ha a rajtrács nincs tele.”

– Sikerült megoldást találnotok a DG Sport részére, hogy a WTCR-ben versenyezzenek 2019-ben?

„Nem. Minden létező dolgot megpróbáltunk a Peugeot-val és a többi lehetséges gyártóval, de semmi használhatót nem sikerült összehozni.”

– Néhány napja beszéltünk, és azt mondtad, a WTCR elhalványulóban van. Hogy értetted?

„Egyszerűen úgy, hogy – annak ellenére, hogy nagyon keményen próbálkoztunk, – semmilyen WTCR forgatókönyv nem jött szóba, amin akár el tudtunk volna gondolkodni.

De, amikor egy ajtó becsukódik, körül kell nézned, hogy melyik másik nyílott ki. És nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy elkezdhetünk egy új kalandot a TCR Europe-ban a Vukovic Motorsport által tervezett, épített és fejlesztett Renault Megannal és John Filippivel. Nagyon is azon a véleményen vagyok, hogy úgy a versenyző, mint a csapat, megérdemelnek egy igazi esélyt, hogy bebizonyítsák, hogy mire képesek. Abszolút meg vagyok győződve arról, hogy az autó ott lehet az elejében, és a csapat mindent meg fog adni Johnnak, hogy versenyképes lehessen.”

Fotó: hivatalos sajtóközlemény

– Hogyan lehetséges az, hogy a Peugeot megtagadta a gyári támogatást egy WTCR programhoz, teljesen kivonultak a WRX-ből és a Citroën sem futtat gyári csapatot a WRC-ben, de Mads Østberg egy gyári támogatott Citroënt fog vezetni a WRC2 Pro-ban, melyet a DG Sport készít fel?

„Az, hogy a DG Sport támogatást kap a SPA csoporttól, az elmúlt évek alatt felmutatott nagyszerű teljesítményük figyelembevételével, teljesen megérdemelt dolog. A DG Sport eredetileg egy rali csapat, szóval nagyszerű dolog számukra, hogy találtak egy lehetőséget a WRC2-ben való indulásra.

Ami a gyártók döntéseit illeti, nos, azokat ők hozzák meg. Tudom, hogy erősen megkülönböztetik a márkáikat a csoporton belül. Ezért van az, hogy ha az egyik márka vezetősége hozott egy döntést, az nem jelenti automatikusan azt, hogy az összes márkájuk ugyanabba az irányba fog haladni.”

– Mit tervezel februárra?

„Most befejezem a TCR Europe előkészületeket, nem kevesebb, mint 6 teszttel, mielőtt a szezon elrajtolna. A hónap eleje a szerződések előkészítésével és aláírásával telt a különböző érdekelt felek között. Ez időbe telik, de minél jobban felkészülünk, annál kevesebb probléma merülhet fel a szezonban. Miután a szükséges forrásokat biztosítottuk, utána szeretnék a sport oldalára koncentrálni a dolgoknak. Úgy értem, bele kell ásnom magam a szabályzatba…”

A mai bejelentés világossá tett két dolgot: az egyik, hogy Eric Néve és a Vukovic Motorsport is nagyon bátor, a másik pedig az, hogy soha, de tényleg soha nem lehet készpénznek venni semmit a motorsportban. Minden további kérdésre március és az új szezon adja meg a választ.

Magyar Szilvia

Comments

comments