Talán emlékszünk még arra, hogy Timo Glock a hockenheimi második helyét és a kupát feleségének ajánlotta anyák napja alkalmából, de az utólagos műszaki ellenőrzés miatt kizárták a versenyből és elvették azt tőle. Jól ismert humorával csak annyit mondott: Spielbergbe elmegy, hogy egy még nagyobb serleget szerezzen a feleségének a múltkori helyett, amit vissza kellett adni… És Timo Glock állja a szavát…
Vasárnapra, a második időmérőre többen abban reménykedtek hogy a BMW fölény megtörik. Nos, ehelyett a reményeik törtek meg, a helyzet még rosszabb (vagy jobb, nézőpont kérdése) lett. Az első tizenkettőbe nem jutott Mercedes, Robert Wickens volt közülük a legjobb, de neki is csak a 15. helyre futotta mindössze.
Nézzük azonban a jobbakat: Jamie Green, aki pont nélkül áll három futam után, a pole-ba kormányozta Audiját, António Félix da Costa előtt két ezredmásodperccel mindössze. Igazán megnéznék egy célfotót, mennyi az a kettő ezred vizuálisan, de lehet, hogy ennyivel vastagabb a matrica a BMW-n, vagy két léggyel több kenődött el Félix da Costa autója elején. Körülbelül ennyi lehet a két ezred különbség. De a számok döntenek, akkor is ha nagyon csekélyek, így Félix da Costa a második helyről rajtol, megelőzve Timo Glockot.
Második futamon is simán eljött a mezőny, Paul di Resta kivételével, aki lefulladt a rajtnál. Eltartott néhány másodpercig míg újraindította a motort, 5-6 másodperces hátrányt szedett össze ezzel a malőrrel. A szerencse, hogy nem valahol a mezőny elején történt ez, abból lett volna kavarodás, így csak egyedül Esteban Oconnak kellett kikerülnie őt. Az ötödik helyről Edoardo Mortara lerajtolta Maxime Martint és már az első kanyarban előbb fordult el. Az első hosszú egyenes végi visszafordítóban pedig Timo Glock fékezte ki belső íven Félix da Costát, így feljött a második helyre. Glock remek formában volt egész hétvégén, ez az előzés is káprázatosan bizonyította. A második körben már lehetett használni a DRS-t, ezzel Glock újra nagyot villant, és olyan könnyedén autózta körbe Jamie Greent, mintha nem is egy kategóriában versenyeznének, így az élre állt a második kör végére.
A harmadik kört sárga zászlóval kezdték meg, Nico Müller szánkázott keresztül a sóderágyon és nem is állt meg csak a gumifalban. Persze nem úri jókedvében került oda, Robert Wickens segített neki roppant előzékenyen egy kisebb kakaskodást imigyen lezárva. Szerencsétlen eset, éppen csak összeért a két autó, Müller túlreagálta az autó csúszását, ellenkormányzott, de feleslegesen, mert mégis megtapadtak a gumik, így el is indult a sóderágy felé kilinccsel előre, a többit már tudják kedves olvasóink. Nem is győzött bocsánatot kérni a csapattól szegény. Amíg a traktor összeszedte az autóját a Safety Cart is berendelték a pályára.
Nem sok gyógyír Müller számára, hogy Wickens áthajtásos büntetést kapott az “előzékenységéért”. Nem tisztem bírálni a versenybíróság munkáját, de a belső kamera felvételét elemezhették volna alaposabban is talán.
A hetedik körben Mortara tépázta meg Félix da Costa önbecsülését, könnyedén hagyta állva kigyorsításon, miközben a portugál azon mesterkedett, hogy Greent valahogy megelőzze. Annyira arra koncentrált, hogy szélárnyékban tudjon kigyorsítani, hogy nem tűnt fel neki Green lassú tempója. Nem úgy Mortarának, aki szemfülesen csapott le a lehetőségre. De nemcsak ő, még Augusto Farfus, és Maxime Martin is megtette ugyanezt.
A 25. körig kellett várnunk a következő izgalmas eseményre, ismét Félix da Costa volt az egyik érintett. Szépen elhúzott Mortara mellett, a következő kanyar előtt fékezett ahogy kell, Mortara is megtette csak kicsit kevésbé. Ez még nem lett volna baj, csak elfelejtette, hogy még nincs teljesen António mellett, így gyakorlatilag letolta maga előtt a pályáról. Mindketten a sóderágy felé vették az irányt, viszont amíg Mortara benne ragadt, addig Félix da Costának őrült szerencséje volt és vissza tudott térni a pályára. Igaz csak a tizedik pozícióba a hatodikról, de még mindig jobban járt mint harcos és forrófejű ellenfele.
Ezután az élen már nem történt változás, Green elé a második helyre még beférkőzött Mattias Ekström, Timo Glock pedig megkoronázta a hétvégét egy futamgyőzelemmel.
Ez élete harmadik DTM győzelme volt, igazán megdolgozott érte. Második tehát Mattias Ekström, harmadik Jamie Green, aki a pole-t nem tudta győzelemre váltani, “csupán” a dobogó harmadik fokára. Glock ezzel a harmadik helyre jött fel a ponttáblázaton az utolsóról, hiszen törölt hockenheimi eredménye miatt nulla ponttal érkezett Spielbergbe, de 37 pontot gyűjtött a hétvégén. Edoardo Mortara a második 40 ponttal, dacára hogy nagyon elrontotta a vasárnapi versenyét. Paul di Resta pedig, aki lefulladt a rajtrácson, bár a 15. helyre tornázta fel magát így is, pontot azonban nem szerzett, mégis vezeti a ponttáblázatot 43 ponttal.
Következő állomás a Lausitzring, június első hétvégéjén.
A cikket Rippl Róbert, az NX TV munkatársa készítette. Szimulátor-versenyek az NX TV honlapján és Youtube csatornáján.
Social Profiles