Néstor Girolami kiváló formában tért vissza a nemzetközi túraautózás porondjára: az argentin Münnich-pilóta az első után a második futamon is nyerni tudott, sőt még a vezetést is átvette az összetettben. A Hyundai is feltámadni látszik; kettős sikert aratott a záróversenyen, Michelisz Norbertnek a rajtnál úszott el a győzelme.
Esős körülmények között vette kezdetét a túraautó-világkupa (WTCR) második, fordított rajtrácsos versenye. A rajtnál az élről induló Jean-Karl Vernay nem rajtolt valami jól, olyannyira nem, hogy Daniel Haglöffel egyetemben a Lynk&Co-s Thed Björk és a hondás Néstor Girolami elhúzott mellette. Néhány kanyarral később viszont már az argentin versenyző vezetett, pedig csak a hatodik helyről.
Az első körben valósággal úgy lökdösték egymást, mintha biliárdgolyók lennének, így a kiesési hullám is hamar megindult: Mehdi Bennani törött kerékkel volt kénytelen leparkolni a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjét.
Vernay a következő kör elején átfűzte magát Haglöfön, miközben Thed Björk számára is véget ért a viadal, miután belekerült a darálóba a Lynk&Co-val. A 2017-es világbajnokhoz rövidesen, a 7. körben márkatársa, Yann Ehrlacher csatlakozott a garázsban, miután ő húzta a rövidebbet a Gabriele Tarquinivel és Nick Catsburggal vívott csatájában.
A kalamajkából Yvan Muller tudott sokat profitálni, aki úgy, hogy csak a 15. helyről rajtolt, máris az ötödik pozícióban találta magát, viszont mialatt Augusto Farfust előzte, mindketten elhagyták a pályát, így Guerrieri mindkettejük mellett elment.
Girolami pedig az első után a második futamot is megnyerte a Hungaroringen, noha az utolsó körökben Vernay próbálta megszorongatni, de a nemzetközi TCR-széria 2017-es bajnokának be kellett érnie a második hellyel. A francia mögött az újonc PWR Racing versenyzői, Daniel Haglöf és Mikel Azcona látták meg a kockás zászlót.
A két Cuprát Guerrieri, Muller, valamint az idei eddigi legjobb eredményét elérő Rob Huff követte, míg a nyolcadik helyre hősies csatározásokat követően Tassi Attila hozta be a KCMG-Hondát a 17. rajtkockából indulva.
A TOP-10 Augusto Farfusszal és Nick Catsburggal lett teljes, az utolsó pontokat Ma Qing Hua, Benjamin Leuchter, Aurélien Panis, Tom Coronel és a rajtnál való kiugrását követően még egy áthajtásos büntetést is letöltő Frédéric Vervisch gyűjtötték be.
Tenke Tamás a 18. helyen ért célba, Michelisz Norbert – aki rendre rosszul jött ki a lökdösődésekből – két körrel a leintés előtt kiállt a versenyből, a 21. helyen rangsorolták.
Nagyobb tétben mernénk rá fogadni, hogy talán a harmadik verseny volt az, amit a leginkább várt a magyar közönség, ugyanis azt Michelisz Norbi kezdhette meg az élről. A BRC magyar versenyzője nem rajtolt rosszul, viszont annyira jól sem, mert a célegyenes végén már a Münnich Motorsport versenyzője, Esteban Guerrieri fordult el az első helyen.
Eközben csapattársa, Gabriele Tarquini átfűzte magát Yann Ehrlacher-n, majd utat talált mellette is, így Michelisz harmadikként fejezte be az első kört.
A negyedik körben járt a verseny, amikor Guerrieri hirtelen visszaesett a két BRC-Hyundai mögé – később, a visszajátszásokból csak annyi derült ki, hogy az 5-ös kanyar kigyorsításánál váratlanul tempót veszített, és emiatt félrehúzódott Tarquiniék elől. Mindeközben Yvan Muller kijött a depóba letölteni az áthajtásos büntetését, amit azért kapott, mert még az első körben keresztbe állította márkatársát, Andy Priaulx-t.
A következő körökben folyamatosan közel volt egymáshoz Tarquini és Michelisz, stagnált közöttük a körülbelül fél másodperes különbség. A 12. körben viszont a biztonsági autó mögé volt kénytelen felsorakozni a mezőny, ugyanis Guerrieri a harmadik helyen haladva – lehetséges, hogy egy defekt miatt – beleállt a gumifalba az utolsó kanyarban.
Az SC-fázisnak köszönhetően plusz két körrel megtoldották a versenytávot, a 15. kör elején pedig ismét érvénybe léptek a zöld zászlók. Csakhogy egy kör után visszatért a biztonsági autó, ugyanis Kevin Ceccon a szalagkorlátban kötött ki az Alfa Romeóval a 9-es kanyarnál.
A leintésig nem is engedték már el a mezőnyt, Gabriele Tarquini idén másodjára ünnepelhet futamgyőztesként, Michelisz Norbert – ahogyan azt a hétvége elején kívánta – pedig a Hungaroringen ünnepelheti első 2019-es dobogóját. Yann Ehrlacher ért célba harmadikként a Lynk&Co-val, a cuprás Mikel Azcona és a csapattárs, Thed Björk előtt.
Az első két futamot megnyerő Néstor Girolami egy 6. hellyel zárta magyarországi sikersorozatát, mögötte Rob Huff, Augusto Farfus, Nick Catsburg és Jean-Karl Vernay végezték még a legjobb tíz között. Aurélien Panis, Frédéric Vervisch és Tom Coronel mögött, a 14. helyen zárva az utolsó versenyen is pontokat tudott szerezni Tassi Attila, míg az utolsó egység ezúttal Mehdi Bennanié lett.
Tenke Tamást, a Zengő Motorsport szabadkártyását a 23. helyen intették le.
A bajnokságot továbbra is Girolami vezeti, 10 ponttal előzve Guerrierit, a harmadik helyen Björk áll 19 egységnyi lemaradásban. Michelisz a 8. pozícióban van 48 ponttal, Tassi a 18., 16 ponttal.
Két hét múlva, a Slovakiaringen folytatódik a WTCR 2019-es idénye.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles