Fura-boldog szombat Assenben

Fotó: TCR EU Official

A szombati napot érdekes időmérő edzéssel nyitotta a TCR EU mezőnye. Már a tegnapi nap is problémásan telt, mert ez egy túraautó mezőny egy 1928-ban, motorversenyzésre épített pályán. Tehát először is szűk, másodszor a kerékvetőket sok-sok első felfüggesztés és első lökhárító bánta. Az egyik legtöbbet elszenvedő fél ismét Igor Stefanovski volt, de Stian Paulsen és Jean-Karl Vernay is benne hagyott néhány száz eurót a sikánokban.

A szombati napon meg Viktor Davidovski hagyta benne az autóját a hetes kanyart övező gumifalban, rögtön első próbálkozásra. Lassan nem lesz gumifal a Benelux államok területén, amit nem kell Davidovski miatt újjáépíteni. Némi piros zászló után folytatódott az edzés, és természetesen furcsa eredmények születtek, leginkább azért, mert gyakorlatilag ember nem volt a pályán, akinek valamelyik idejét ne törölték volt track limit miatt. A helyzet azért nem egyszerű, mert ezen a pályán – a Hungaroringgel ellentétben – a track limitet nem egy beépített, számítógépes figyelőrendszer határozza meg és dobja ki az azt átlépő versenyzők neveit automatikusan. Ez itt még manuálisan megy, és melyik az a sasszemű versenybíró, aki tévedhetetlen. (Azt csak remélem, hogy nekik több kamerájuk volt, mint nekünk, akik csak nézni akartuk az időmérőt, nem a track limitet vizsgálni…)

Szóval a pályán, az azonnal kiosztott pályalimit miatti büntetések fényében így alakult a helyzet: a Q1-ből az első 12 ebben a sorrendben jutott tovább: Jean-Karl Vernay, Tassi Attila, Maxime Potty, Mikel Azcona, Tassi Attila, Kris Richard, Dusan Borkovic, Danny Kroes, Stefano Comini, Josh Files, Stian Paulsen, Nagy Dániel, Julien Briché.

A felsoroltak a Q2-ben eredetileg ebben a sorrendben zárták az edzést: Files, Vernay, Potty, Richard, Tassi, Briché, Paulsen, Nagy, Comini, Kroes. Ez azt jelentette volna, hogy Vernay rajtol a pole-ból, mert Files-nak van egy 3 rajthelyes büntetése a Hungaroringről, és Danny Kroes kapja a fordított pole-t. Igen ám, de többen is éltek az időmérő után a fellebbezés jogával, köztük a M1RA és Nagy Dani, illetve Borkovic is. És több esetben eredményes is volt a fellebbezés, Nagy, Azcona és Borkovic is visszakapta a legjobb idejét, ami így jelentősen megkeverte a rajtrácsot.

Borkovicnak szintén van egy háromhelyes büntetése a ’Ringről, Nagy így a harmadik helyre állhatott fel az első versenyre (Files elé), míg Borkovic a 10. lesz az első versenyen, de a fordított rajtrácsos versenyre már nem a büntetett sorrendet cserélik fel, hanem a büntetések nélküli, „eredeti” sorrendet, a visszaadott időkkel. Tehát vasárnap majd Paulsen-Briché első sorunk lesz, mögülük Azcona, Borkovic, Tassi, Richard, Nagy, Potty, Vernay és Files fog indulni.

Így esett tehát, hogy ma délután, néhány perccel 3 óra előtt ebben a sorrendben sorakoztak a versenyzők a rajtrácson: Vernay, Potty, Nagy, Files, Richard, Tassi, Azcona, Briché, Paulsen, Borkovic, Comini és Kroes

A rajtnál Vernay megtartotta első helyét, Nagy feljött másodiknak. Comini szédületes rajttal hatodik volt az első kör végén a 11. helyről, ellenben Potty rajtja is szédületes volt – szédületesen rossz! Loris Cencettinek nem volt szerencséje, összeakadt Azconával és szántogatott egy kicsit a sóderben. Az esetet vizsgálat alá vonták, de nem büntettek meg senkit. A második körben a pontszerző helyeken az alábbi sorrendben haladt a mezőny: Vernay, Nagy, Files, Richard, Tassi, Comini, Potty, Briché Paulsen, Azcona.

Az ötödik körben vette kezdetét az a csata, amit Nagy Dani vívott a vezető helyért Vernay-jal. Nagy elvitte a gumit az egyik sikánból, megtörte az autó elejét, együtt vettek néhány kanyart, egymás mellett, de végül a magyar fiú csak megelőzte a továbbra is kakaskodó, vissza-visszatámadó franciát.

A következő körben Richard támadta Filest, az autók talán össze is értek egy pillanatra, Files nem tudott rendesen befordulni, Richard után még Tassi és Comini is elment mellette. Aztán Comini fűzte Richardot, ebbe Tassi is belekeveredett, de változás nem történt. Hátrébb viszont Files áldozatul esett Potty-nak is.

A két éllovas elhúzott a mezőnytől, de Vernay csak nem akart beletörődni a vesztett helyzetbe, támadta Nagyot továbbra is, míg hátrébb Filesnak már Paulsennel kellett megküzdenie a pontzónában maradásért – ez is vesztes csata volt a britnek. Az utolsó sikánban összeértek, Paulsen kihúzódott a célegyenesben, Files próbálta lefogni, de ennyire nem szűk az assesni pálya mégsem. Az első kanyarban a sárga Cupra elhúzott a Honda mellett, és szemfülesen Azcona is jutott a nyomon, ahová márkatársa: a Honda elé.

Briché és Jens Reno Møller is megvívta a maga kis csatáját, ezt már a pontzónán kívül, vizsgálat alá is vonták őket egyből. Körülbelül a mezőny fele eddigre már túl volt egy fekete-fehér zászlós figyelmeztetésen a track limit miatt, de, mivel a következő körben leintették a futamot, büntetést már senkinek nem osztottak.

Nagy Dániel saját és csapata legnagyobb örömére megnyerte a futamot, azzal az autóval, amivel tegnap még küszködtek, mert mechanikai problémáik voltak. Felkísérte a dobogóra Vernay – ha már győzelem nem, egy második hely is szép teljesítmény, és Richard, akit támadott ugyan Comini, de a Honda „csak” a negyedik helyre volt jó ma a 11.-ről indulva. Az ötödik helyet Tassi vitte haza, teljessé téve a magyar örömet, a hatodikon Borkovic futott be, a hetediken Potty. Paulsené lett a 8. hely, Azconáé a 9., míg az utolsó pontot csak megszerezte Josh Files, a folyamatos visszaesés ellenére is. A végeredmény a vizsgálatok lezáultáig nem végleges.

És annyi szép dobogós eredmény után Nagy Dániel most felmászhatott a legfelső fokra. Sokan már nem hittek benne, de ő még mindig hitt magában és az álomban, hogy ez lehetséges: élete első nemzetközi futamgyőzelmét ünnepelhette Assenben.

A vasárnapi futamot 11 órától lehet élőben figyelemmel kísérni a TCR TV YouTube csatornáján.

Magyar Szilvia

Comments

comments