Bár a tegnapi futamot Aku Pellinen nyerte, mégis Tassi Attilának volt óriási szerencséje! Sem neki nem esett komolyabb baja attól, hogy a falban landolt, sem az autója (és ezáltal a mai negyedik rajthelye) nem ment veszendőbe…
És ha már a finnek előkerültek: alig hogy betette néhány finn a lábát a nemzetközi túraautózás világába, máris futamot nyernek az ötödik, vagy éppen pole-ban állnak a második versenyükön. Merthogy Antti Burinak csak a második volt a mai nemzetközi TCR versenye, de a fordított rajtrácsnak hála, máris az élről rajtolhatott…
Jean-Karl Vernay ismét igen erőszakosan harcolt meg a helyéért, ezúttal a rajtnál, semmit nem tanulva a tegnapi büntetésből, össze is ért egy kicsit Burival, aki tartotta egy darabig a belső ívet és a vezetést is. Stefano Comini – aki ezúttal autóstul állt fel a rajtrácsra – sorolt be mögéjük harmadiknak, őket követte Mato Homola, James Nash, Tassi Attila és Aku Pellinen.
Davit Kajaia vágódott a lendülettől a bukótérbe (szerencsére visszatalált a pályára), a következő kanyarban meg Gianni Morbidelli hagyta el az egyik gumiját. A kerék megvolt, de hogy a gumi hogyan távozott a felniről (defekt ide vagy oda), azt még majd szép műsor lesz kideríteni… Az olasz tehát kiesett.
Stefano Comini erőfeszítései meghozták a várt gyümölcsöt: a második körre sikerült magát az újonc finn elé verekednie és üldözőbe vehette csapattársát. Közben a másik finn, Pellinen is előrébb lépett, Dusan Borkovic eltűnt az időmérő monitorról, Tassi meg kishíján ismét a gumifalba vágódott, elnézvén egy kanyart. A mezőny végéhez csatlakozhatott egy is sóder felhordása után. Dusant a boxutcában láttuk viszont, a pályán pedig alkatrészek hevertek, sárga zászló lépett hát életbe.
Homola a harmadik körben megelőzte Burit. A finn nyitva hagyta neki az ajtót az Eua Rouge-ban. Alig hagytak azonban maguk mögött pár száz métert, a szlovák versenyző hibázott, Buri ismét előtte volt.
A negyedik fordulóban Comini megmutatta a csapattársának ki is a bajnok, és hol is van Vernay helye a csapatban. Úgy hagyta ott, hogy a franciának talán még a szája is tátva maradt. A középmezőnyben szintén élénk csaták folytak, Spa amúgy sem az a pálya, amin nehéz lenne előzni. Loris Hezemans pedig a hétvége során immár nagyon sokadszor volt figyelmeztetve a pálya határaira… Nem megy ez az ifjú hollandnak, hogy a határokon belül tartsa az autóját.
Tassi, Kajaia és Hezemans keveredtek csatába a mezőny végén, és egyikük hibája miatt lyukadtak ki mindannyian a bukótérben. Szerencsére mind visszatértek, de újabb figyelmeztetések találtak süket fülekre, ami a pálya szélességének kihasználhatóságát illeti…
Mialatt mi az ifjúság egyelőre kevésbé kiforrott csatáit néztük a hátsó sorokban, addig Vernay megmutatta Comininek, hogy ő is tud ám csapattársat előzni, és visszavette a vezetést.
Addig jár a versenyző a pálya mellé, amíg meg nem büntetik: most Kajaia volt a szenvedő fél. Ezért aztán Tassi és Hezemans megkapta a Sébastien Loeb Racing egyik Peugeot-ját, Guilvert-t a triójuba játszótársnak. Nem mondhatni, hogy hátul unatkoztak volna a srácok, bár tény, hogy a versenyzés öröméért csinálták, nem pontokért…
Tassi Attila is addig játszott a pálya szélességével, amíg ő is kapott egy áthajtásos büntetést. Tegnap is sok ilyen volt, ma délben azzal indították útjára a versenyt, hogy az összes versenyzőt figyelmeztették: a második futamon is egyszer mondják el mindenkinek, hogy hol a fehér csík, utána meg is büntetnek bárkit, ha továbbra is rendszeresen átlépi azt, és Tassi ma sem az első.
A hetedik körben Vernay vezetett Comini és Buri előtt, Homola, Pellinen, Nash, Oriola, Afanasjev, Gleason és Corthals követték őket a pontszerző helyeken.
Hiába vezetett a három Volkswagen, látni nem nagyon lehetett őket. A középmezőnyben az egymással csatázgató SEAT-ok, Nash, Oriola és Afanasjev, illetve a csomag végén még mindig nagyon jól szórakozó ifjúság kötötte le a közvetítés teljes kapacitását.
Afanasjev ki is csúszott a végén, Gleason átvette tőle a 8. helyet, miközben elöl a német autók megérkeztek Vernay, Comini, Buri sorrendben a kockás zászló alá. Negyediknek bejött Homola, őt követte Pellinen, aztán Nash és a többiek.
Végeredmény
Nem volt rossz a spai versenyhétvége, különösen nem a finneknek, akik elmondhatják, hogy kár volt eddig kihagyniuk a túraautózást, az elmúlt néhány verseny átlagából is kiviláglik, hogy tudnak annyit, mint formulában és raliban…
Az összetett pontversenyt Oriola vezeti Nash előtt, Morbidelli a harmadik helyre esett vissza. S minebből persze az a tanulság, hogy autó nélkül elrajtolni sem lehet, de gumi nélkül nem láthatjuk a kockás zászlót.
A következő forduló – bár Monzára volt tervezve – Imolában kerül megrendezésre, ugyancsak sűrű, egyetlen napba sűrített versenyprogrammal, két hét múlva.
Magyar Szilvia
Social Profiles