Elkeltek a Vila Real-i szabadkártyák is

Fotó: Paulo Maria / DPPI

Az elmúlt egy-két hétben a szervezők bejelentették, hogy kik lesznek portugáliai fordulón a szabadkártyás indulók, mégpedig Edgar Florindo és José Rodrigues – de kettejük közül csak az utóbbinak van említésre méltóbb nemzetközi tapasztalata, s nem mellesleg Tiago Monteiro pártfogoltja.

A szervezők az első szabadkártyást még múlt hét szerdán bejelentették, Edgar Florindo személyében. A Vila Real-i születésű pilóta az előző évben az ibériai és a portugál TCR-bajnokságban indult egy, a Speedy Motorsport által csatasorba állított SEAT Leónnal – komolyabb eredményeket az utóbbi szériában ért el, miután kétszer is felállhatott a dobogó legfelső fokára.

Florindo idén már a spanyol endurance TCR-bajnokságban versenyez és az ott is használatos CUPRA TCR-ral fogja megejteni a világkupás debütálását. Az autót – amely a babonás mivolta ellenére a #13-as rajtszámot fogja viselni – a Veloso Motorsport versenyezteti. S ahogyan az eddig is volt a szabadkártyások esetében, a portugál versenyző is megkapja az extra 20 kilogrammot, a Balance of Performance-on és az egyéb kompenzációs súlyokon túl.

Fotó: WTCR hivatalos sajtóközlemény

„Büszkének és nagyon elégedettnek érzem magam, ugyanis a világ legjobb túraautós versenyzői közül fogok találkozni jó néhánnyal a világ legjobb pályáján, a Vila Real-in” – kezdte gondolatait a hivatalos sajtóközleményben a 30 esztendős pilóta. – „Mindig is szerettem a kihívásokat, de mind közül ez lesz pályafutásom legnagyobbika. A WTCR tele van kiváló versenyzőkkel, akik óriási tapasztalattal rendelkeznek, ugyanakkor én nagyon is jól ismerem a pályát és bízom magamban annak kapcsán, hogy a lehető legjobb eredményt fogom elérni.”

„Nincsenek konkrét céljaim, de olyan szempontból elkötelezett vagyok, hogy a legjobb formámat nyújtsam a pályán” – folytatta Florindo, majd a következőket tette hozzá: „Hiszem, hogy kellő elhatározással, kemény munkával és az óriási Vila Real-i közönség támogatásával jó eredményeket fogunk elérni.”

Viszont Rodrigues – akinek indulását ma, azaz szombaton délelőtt erősítették meg hivatalosan – neve alapvetően többek számára ismerősebben csenghet, mint Florindóé, mivel a 28 éves pilóta a Kamion Európa-bajnokság és a Túraautó Európa-kupa révén rendelkezik nemzetközi versenyzői tapasztalattal is – az ETCC-ben tavaly vett részt a Vila Real-i hétvégén, amelynek az időmérő edzését a harmadik helyen fejezte be, a futamokon pedig a negyedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. (Igaz, az első futamot eredetileg a dobogón zárta, de később megbüntették baleset okozásáért.)

„Örömmel jelentem be, hogy indulni fogok a WTCR Vila Real-i fordulóján” – nyilatkozta a hivatalos sajtóközleményben a portugál pilóta. – „Gyerekkorom óta arról álmodtam, hogy egy világszintű FIA-esemény keretein belül versenyezzek, így büszke vagyok a lehetőségre. Ez sok-sok évnyi kemény munka eredménye, valamint annak azok szenvedélyes munkájának eredménye, akik mindig is támogattak.”

José Rodrigues kapcsán azt is érdemes tudni, hogy tagja Tiago Monteiro vállalatának, a Skywalker Management-nek, ebből adódóan a Boutsen-Ginion Racing csapatát erősítő versenyző támogatását élvezi.

„A hétvége folyamán mindent megpróbálok alkalmazni a gyakorlatban, amit csak tanultam, hiszen a világ legjobb versenyzői ellen versenyezhetek” – folytatta gondolatait Rodrigues. – „Tiago pedig a világ egyik legjobbja, akinek a segítségével eseményről-eseményre próbálok majd fejlődni. Szóval külön köszönet neki, a Skywalker Management-nek, illetve a családomnak.”

Az is kiderült, hogy José Rodrigues a Target Competition csapatával és egy régebbi specifikációjú Honda Civic TCR-rel áll rajthoz. A portugál számára viszont nem ismeretlenek a TCR-autók, hiszen korábban már indult a németországi, a portugál és az olasz bajnokságban is.

„Fantasztikus lehetőség az, hogy a saját országomban lehetek az embereinkkel. Idáig már számos remek eredményt elértem Vila Real-ban, így eléggé érdekes lesz a WTCR mezőnyében harcolni” – zárta nyilatkozatát a 28 esztendős portugál.

Kováts Olivér

Médiapartneri egyezség révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu (itt és itt)

Comments

comments