Egy történelmi időmérő edzés (WTCC)

időmérő vége
Coronel szárnyakat kapott, a franciák pedig még +80 kg-mal is alig érhetőek utol…

Az egyszerre kezdődő idények közül elsőként nézzük a WTCC idénynyitóját a Paul Ricardon, mivel a helyszíni bejelentkezés innen lehetséges.

A pálya környékén egész héten jó idő volt, péntekre azonban megérkeztek a felhők. Ennek köszönhetően volt szakadó eső, orkán erejű szél, és ha a szél véletlenül alábbhagyott, volt olyan sűrű köd is, hogy az orrunkig sem láttunk!

A Citroënek fölénye már a teszten és a szabadedzéseken is látszott, a 80 kg plusz súly ellenére is. Akik csapatot váltottak, azok egyelőre a beszokással küszködtek, a Zengőnél pedig végül csak Ficza Ferenc autójával lettek készen.

Debütált a MAC3 is, és meglepetésre a Citroën Mehdi Bennanit nevezte harmadik autónak.

Kezdjük az elején, a normál mederben folyó időmérő edzéssel. A Q1 viszonylag eseménytelen volt, Michelisz Norbert hibázott az utolsó gyors körében, így épphogy befért a 12 továbbjutó közé. Mögötte végzett, így nem jutott tovább Tom Chilton, Gregoire Demoustier, John Filippi, René Münnich és Ficza Ferenc.

A Q2-ben előbb Hugo Valente döhödött be új csapatára, később Nicky Castburgnak is gondjai akadtak. Egyelőre azonban Tom Coronel és Catsburg csak úgy villogott a gyári Citroënek mögött, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga. A legjobb Volvo Thed Björk volt, de ő sem tudta megoldani a Q3-ba kerülés problémáját. Tiago Monteiro fejlődött fokozatosan annyit, hogy elfoglalhatta a Q3-ban a harmadik bejutó helyet Muller és López mögött. Coronel a negyedik, Catsburg az ötödik helyen ment tovább.

Kezdte is volna az ifjú holland a szétlövést, felállt a boxutca kijáratához, várva, hogy zöldre váltson a lámpa, ám leállt az autó és a pályamunkások visszatolták azt a garázs elé. Az igencsak megdöbbentő látványra Viktor Shapovalov szolgált magyarázattal: „Összecserélték a szerelők a gumikat, ami egy volt azok közül a hibák közül, amiket gyakran elkövetnek.”

Catsburg végtelenül dühös is lett emiatt, hiszen ki tudja mit érhetett volna el.

A következő próbálkozónk Coronel volt, ment is az autó, mint az álom… Amíg be nem esett a fékpedál! A gyors körét már nem tudta befejezni.

A következő, jóval szerencsésebb induló Monteiro volt, aki WTCC körrekordot futott. Pünkösdi királyság volt, López öt percen belül felülírta azt. Muller végül csak a 3. helyre jött be.

Mivel mostantól az első versenyen rajtolnak fordított rajtrácsról, így az úgynevezett nyitóversenyt Huff kezdheti a pole-ból, míg a főverseny rajtsorrendje López, Monteiro, Muller, Coronel és Catsburg lesz.

MAC3

Kérdéses volt, hogy a Lada képes lesz-e három egészséges autót kiállítani, de aztán nem csak hogy sikerült pályára menniük, végül 0.030 mp-cel verte csak meg őket a Citroën. A Hondának sajnos nem sikerült jól a történelmi esemény, mivel Huff a rajtnál beragadt kissé, így 2 mp-cel elmaradtak a másik két csapattól.

A Q1 eredménye

A Q2 eredménye

Végeredmény

MAC3

Utóirat: a versenybíróság jónéhány döntést hozott már eddig is, a legtöbb a Zengőt érintette. Bár engedélyezték, hogy a későn elkészülő autó csak szombaton reggel essen át a gépátvételen, azt 1000€-s bírsággal tolerálták, hogy utána eltávolították az FIA zárjegyet a kasztniról. Azt pedig hogy Feri nem állt meg a piros lámpánál és nem jelent meg a mérlegelésen az autóval azzal büntették, hogy az összes idejét törölték, amit a Q1-ben elért.

José María López megrovást kapott, amiért átlépte a fehér vonalat a boxutcából kifelé a második szabadedzésen.

Végül a Volvo is kapott büntetést, mégpedig olyat, ami aztán Huff pole-jába került: Thed Björk autójának hasmagassága nem felelt meg az előírásoknak, ezért törölték eredetileg elért hatodik idejét, ami azt jelentette, hogy Huff nem a 10., hanem a 9. idő birtokosa. Ebből következően az eredetileg 11. helyen végző Hugo Valente örökölte meg a 10. rajthelyet a főversenyre és a pole-t a nyitóversenyre.

Magyar Szilvia

Comments

comments