Egy régóta halogatott bejelentéssel érkezett ma délben a Honda sajtóosztálya. Sokan előre tudni vélték, hogy így fog alakulni, annak ellenére, hogy maguk az érintettek is cáfolták, hogy bármit tudnának. Az érintettek jelen esetben Robert Huff és Michelisz Norbert.
A Honda ma déli sajtóközleményében jelentette be, hogy három gyári autóval indul a 2016-os idényben, és e három autó vezetője Tiago Monteiro, Rob Huff és Michelisz Norbert lesz.
Kezdjük Huffal, csak mert övé a hosszabb sztori: a brit és a Lada között a viszony 2015 év közepére jutott el a “legkevésbé sem vagyunk harmóniában” szintre. Huff viselkedésén már Vila Realban látszott, hogy ő menne, bárhová. Hogy mikor kezdett tárgyalni a Hondával, az jó kérdés, annyi bizonyos, hogy az idény utolsó futamán (amikor már túlvolt azon, hogy egy Hondával ismét nyert Makaón a TCR keretein belül) már tudta biztosan, hogy elmegy a Ladától, de azt mondta, nem mondhatja meg, hogy hová. Amikor Gabriele Tarquini és a Honda szakítottak, a nemzetközi sajtó beleültette Micheliszt a másik autóba, és ezzel letudták a Honda 2016-os felállását. De a JAS még egy autónak helyt ad…
Michelisszel kapcsolatban régóta kering a pletyka, hogy neki már talán Japánban is aláírt szerződése volt a JAS-sal. Mivel azonban minden hasonló hírrel meg kell várni a hivatalos bejelentést, eddig ez csak pletyka volt. Mától hivatalos: Michelisz Norbert hat év privát lét és Zengő Motorsport után a WTCC első magyar gyári versenyzője.
A JAS sajtóközleményében ez áll:
„Az elmúlt néhány szezonban sokszor láttam magam előtt a Civiceket, szóval nagyszerű, hogy megvan az esélyem arra, hogy velük versenyezzek idén. Nem örülnék neki, ha pusztán egyszeres világbajnokként fejezném be a karrieremet, és rendkívüli lehetőség van a Hondánál és a JAS-nál arra, hogy javítsunk a statisztikán. Versenyeztem a TCR-ben, Makaón egy a JAS által épített gyors autóval, szóval ez roppent meggyőző számomra abban a tekintetben, hogy erős idényünk lesz. Alig várom, hogy elkezdjünk tesztelni” – mondta Huff.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy a Honda gyári versenyzője lehetek a WTCC-ben a Jas Motorsportnál. Az utóbbi három évben Hondával versenyeztem. Ez egy rendkívül jó kapcsolat volt, ami segített abban, hogy versenyeket nyerjek, és ismét elhódítsam a Yokohama Trophy-t. Nagyon hálás vagyok és remélem, hogy meg tudom szolgálni a Honda belém vetett bizalmát” – mondta Norbi.
A Zengő Motorsport részéről az üggyel kapcsolatban nem érkezett sajtóközlemény e cikk megjelenésének időpontjáig, így nem tisztázott, hogy a magyar privát alakulat marad-e a WTCC-ben és ha igen, akkor ki veszi át Norbi helyét. Ugyancsak tisztázásra szorul a kérdés, hogy a MOL Group marad-e a WTCC-ben, milyen formában és kinek nyújt a továbbiakban támogtást.
Magyar Szilvia
Social Profiles