Egy régen várt bejelentés látott ma napvilágot, bár kötve hiszem, hogy bárit is meglepetésként ért a dolog. Michelisz Norbert marad a Zengő Motorsport versenyzője, de több gyári támogatásban fog részesülni a Honda részéről. A barcelonai médianap felvezetéseként ma este sajtótájékoztatót tartottak, ahol minden érintett jelen volt, és ismertették terveiket a jövőre vonatkozóan. Az alábbiakban ezek rövid összefoglalója olvasható.
A számunkra legfontosabb természetesen Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport, valamint a Honda ügye. Tavaly augusztus óta húzódó dologra került pont azzal a bejelentéssel, miszerint Norbi nem hagyja el a csapatot, melyben felnőtt. A MOL képviselője is elmondta: Norbi együtt nőtt fel a csapattal, és a MOL együtt nőtt fel Norbival a WTCC-ben. Mivel a Honda azt ígérte, hogy minden fejlesztést Michelisz rendelkezésére bocsát (az eddigieknél korábban), valamint Norbi szempontjából lelkileg, a Zengő Motorsport és a MOL részéről pedig anyagilag volt nagyon fontos a további összetartozás, minden érintett úgy érzi, hogy a lehető legjobb döntés született.
A magyar érdekeltségű eseményektől elvonatkoztatva, a sajtótájékoztatón egyéb dolgokról is tettek említést. Többek között Tom Coronel elmesélte, hogyan szerzett szponzorokat az idei évre. Ebben jelentős szerepe volt a Dakarnak (amiről megint elmondta, hogy ő ugyan bizony soha többet még egyszer az életben nem játszik egyedül MacGyvert a sivatagban), mivel az ottani szereplését támogató sajtos cég úgy döntött – meghallván, hogy Tomnak még mindig szponzorhiánya van –, hogy beáll mögé egy egész évre a WTCC-ben is. Ettől aztán változott a sisakfestés és az “Eat my dust cheese!”, de valamit valamiért. Továbbá a DHL főszponzorrá lépett elő Coronel életében, szóval, hogy mitől is sárga az autó? Hát a sajttól meg a DHL-től!
Ha már ROAL, akkor meg kell jegyeznünk, hogy Tom Chilton nem tudott jelen lenni, mivel várandós felesége mellett kellett maradnia, ami tökéletesen érthető is.
Két nagy visszatérőnk is van idén: Rickard Rydell a Nika Racing színeiben, míg – mint azt tegnap is írtuk – Stefano D’Aste a Münnich Motorsporttal. A kérdésre, hogy az extravagáns overálok is visszatérnek-e, Stefano természetesen igennel felelt.
Rydell pedig őszintén reméli: kiegyensúlyozottabb lesz az idény, mint tavaly, és mások is szóhoz juthatnak, nem csak a Citroënek. Ez természetes, hiszen ő maga Hondával fut majd.
Bár a Lada sajtósa részvételt ígért, ez csak álom maradt sajnos: az új Vesta bemutató kisfilmjét küldték maguk helyett, így nem lehet tudni, vajon hogy áll most a csapat argentínai útja.
És amit a világbajnoki címvédő Citroëntől megtudtunk: Yvan Muller lazított a télen, Sebastien Loeb arra gyúr, hogy minél jobb legyen a pályán (és elkapja Pechitót), és José María Lopez pedig természetesen védené az egyes rajtszámot, már ha nem 37-essel versenyezne idén is.
Tervek, vágyak, támogatói együttműködések. Erről szólt az este. Meg némi tapasról utána…
Social Profiles