A TCR EU szombati versenynapja több okból sem alakult annyira kiélezetten, ahogyan azt vártuk. Először is túlságosan sok a beugrós versenyző, így a bajnoki címért küzdők között annyian vannak, hogy ők közvetlenül szinte nem is találkoznak a pályán. Másodszor pedig Jean-Karl Vernay Monzában még azt is elvitte, amit nem is adtak elvitelre, szóval kicsit sok a plusz súly az Audijában.
Éppen ezért Vernay-nek esélye sem volt az időmérőn, nem tudott a legjobb 12-be kerülni. Az edzést továbbra is live timingról kellett „végignéznünk”, szóval az időeredményeken kívül sok mást nem láttunk. Annyi bizonyos volt, hogy a Q2-be Mikel Azcona, Ashley Sutton, Dusan Borkovic, Kris Richard, Michelisz Norbert, Mike Halder, Josh Files, Tassi Attila, Nagy Dániel, Julien Briché, Peter Terting és Reece Barr jutottak tovább. A 12 között az utolsó utáni pillanatig vívott rettentően nagy csatát egymással Nagy és Barr, de Tassi is az utolsó körében vette el csapattársától, Josh Files-tól a pole-t. Azcona és Borkovic egy sorba kerültek, ami sok jót nem ígért az első versenyre, de reméltük, hogy nem lesz gond a rajtnál.
Az első versenyre naplemente előtt került sor, a versenyzők a következő sorrendben várták a piros lámpák kialvását (figyelembe véve, hogy Francisco Abreu 10 rajthelyes büntetést kapott motorcsere miatt): Tassi Attila, Josh Files, Mikel Azcona, Dusan Borkovic, Michelisz Norbert, Ash Sutton, Kris Richard, Nagy Dániel, Mike Halder, Peter Terting, Julien Briché, Reece Barr, Jean-Karl Vernay, Maxime Potty és Stian Paulsen az első 15 pozícióban. A teljes rajtrács megtekinthető itt. Stefano Comini továbbra sem talált használható beállításokat és a tapadás hiányára panaszkodott, nem is csoda, hogy a 26. helyen végzett az időmérőn.
A rajt az elején tiszta volt, hátrébb viszont az egyik beugrós, szerb versenyző, Nikola Miljkovic Cuprája a rajtrácson ragadt, ezért egyből be is kellett küldeni a biztonsági autót. Néhányan előztek az alatt az időszak alatt, hogy a versenybíróság eldöntötte ezt, de még nem kaptak értesítést a Safety Carról. Ezek a versenyzők később vagy visszaadták a pozíciót, vagy vizsgálat alá vonták őket.
A biztonsági autó mögött nagyjából az első kanyar sorrendje állt be (minthogy egyelőre eddig tartott a verseny), mégpedig: Tassi, Files, Borkovic, Azcona, Michelisz, Sutton, Nagy.
A negyedik kör elején hagyott ismét szabad folyást a verseny menetének a biztonsági autó, az új rajt a mezőny elején nem hozott változást, továbbra is Tassi vezetett. Ekkor már Abreu a boxban várt, és Danny Kroes sem sodródott már sokáig az árral, a pálya mellett tette le az autót az ötödik körben. Vernay ekkor már a hetedik helyen járt, ami nem rossz a 13. pozícióból rajtolva. Comininak viszont rosszabb már nem is lehetett volna: fel kellett adnia a versenyt.
A következő fordulóban Potty és Paulsen vívtak szoros csatát a pontzónán kívül, és Paulsen olyan lendülettel szorította az ifjú belgát a kavicságyba, hogy csak ámultunk: Pottynak két lehetősége volt, a kavicságy vagy a sárga Cupra oldala. Továbbment ugyan a belga fiú, de azért már magában ez az eset is megért volna egy beszélgetést a toronyban, de ez még csak a kezdet volt. Úgy jó egy kör múltán a norvég a szintén beugrós Nathanael Berthonnal akadt össze, de ember legyen a talpán, aki itt igazságot oszt. Ugyanis Berthon szélesen fordult és túl későn vette észre, hogy Paulsen látja a tárt ajtót és megy is érte, és jó messziről akarta azt bevágni. Ugyanakkor Paulsen még nem volt annyira pozícióban, hogy el kellett volna engednie a franciának. Akárhogy is, ebből összeakadás lett, Berthonnak box elé parkolás és versenybírósági vizsgálat. Azért a tizenvalahányadik helyért… Ezek után Paulsen ráadásul – minden mindegy alapon, vagy az elállítódott első felfüggesztés miatt – úgy vezetett, mint akinek nemhogy track limit, de pálya széle, rázókő és fű sem létezik…
Ugorjunk vissza az elejére, mivel a fontos, bár szerencsére kevésbé eszementnek tűnő dolgok ott történtek. Tassi zavartalanul vezetett, de a 8. körben az addig mögötte haladó Files elkezdett visszaesni. Többen is megelőzték, közben egymást is, így némi kavarodás alakult ki az elülső pozíciókban: immár Tassi mögött Borkovic, Sutton, Michelisz, Azcona és Vernay haladtak, de Michelisz nemsokára túltette magát Suttonon, behúzva a dobogó harmadik fokát. Vernay-t ez alatt track limit miatt vizsgálat alá vonták. Közben előbb Jens Reno Møller, majd végül Files is letette az autóját a garázs előtt. Kemény, de nagyon fair versenyt vívott Azcona a negyedik helyért Suttonnal, de már nem sok volt hátra.
Végül a kockás zászlót ilyen sorrendben látták meg a pontszerzők: Tassi, Borkovic, Michelisz, Sutton, Azcona, Vernay, Nagy, Richard, Briché és Barr. A teljes végeredmény.
A M1RA-nál az egyik szemük nevethetett Michelisz dobogója miatt, ám a másik talán sírt egy kicsit, mert ez az eredmény azt is jelenti, hogy Nagy Dánielnek már matematikai esélye sincs a holnapi utolsó futamon a bajnoki cím elhódítására. Igaz ugyan, hogy Vernay-nak, Tassinak és Borkovicnak is csak minimális esélye maradt: mindannyiuknak csak annyi, hogy nyerniük kellene úgy, hogy Azcona nem szerez pontot. A ma látottakhoz képest erre igen kicsi a sansz.
Magyar Szilvia
Social Profiles