Egy hihetetlen vasárnap – Peking, WTCC

huffyKülönös, új “kínai népszokást” vezettek be a szervezők a WTCC idei első kínai versenyhétvégéjének programjába: vasárnap kora reggel tartják az időmérőt. Hogy a délutáni két futam között mindössze 15 perc szerelési idő van, az már lassan megszokott jelenség… Szóval vasárnap kora reggel kezdődött Tom Chilton és Rob Huff hihetetlen napja.

Az időmérő edzés hihetetlenül unalmas volt, ezért – vagy igazából sokkal inkább kapkodásból – néhányan piros zászlót érő ütközésekkel, kicsúszásokkal színesítették a Q1-et. A Q2-n minden gond nélkül jutott át a mezőny, de már ekkor látszott: a Citroën ma nem fogja szétnyerni a mezőnyt, így más is szóhoz juthat majd. A Q2 végeredménye szerint José María Lopez, Yvan Muller, Gabriele Tarquini, Gianni Morbidelli és Tom Chilton jutott a Q3-ba, mögöttük a többiek így állhattak a rajtrácsra: Michelisz Norbert, Sebastien Loeb, James Thompson, Tom Coronel, Rob Huff, Tiago Monteiro és Hugo Valente. Ez egyben azt is jelentette, hogy Huff indul majd a második verseny pole-jából.

A Q3 alatt Chilton kezdett, mögötte Morbidelli jött, aki rosszkor hagyta el a boxutcát, így idejét törölték: az ötödik helyről rajtolhat. Pedig ő is elég régóta van már benne ebben a körforgásban ahhoz, hogy tudja, mikor kell elmennie egy repülő körre, ha véletlenül a Q3-ba jut. Ezzel Chilton ellenfelei közül egy kiesett, három volt még versenyben, de hogy-hogy nem, végül valahogy mindig Chilton ideje maradt zöld a végére… Tom Chilton megszerezte élete első ROAL chevis pole-ját, és ettől csaknem sokkot kapott. Nem tudta, hogy tovább is van…

 A Q1 végeredménye

A Q2 végeredménye

A Q3 végeredménye

Valamivel később derült ki, hogy valaki panaszkodott a versenybíróságnál: Chilton nem a megfelelő gumigarnitúrát használta a Q3 alatt. A versenybíróság ugyan megvitatta az ügyet, de úgy döntöttek: a különleges körülményekre való tekintettel nem büntetik meg a ROAL-t és a versenyzőt. (Jelen esetben a büntetés súlyossága nem állt volna arányban azzal a veszteséggel, amit a versenyző eredményeiben okozhatott volna.) Bár a hivatalos jelentés úgy szól, hogy ezt az FIA technikai delegáltja jelentette, nem tudjuk, ki hívta fel erre a figyelmét, ki volt az, aki megint jobban szeretett volna mások, mint a saját dolgával törődni. De jó megjegyezni, hogy ez itt még mindig nem a F-1, és nem divat az ilyesmi. Vagyis eddig nem volt.

Pekingi idő szerint délután háromkor került sor az első futamra. Ez Chilton szempontjából úgy nézett ki, hogy vett egy kiváló rajtot az első rajtkockából, eltűnt a távolban, és legközelebb csak az eredményhirdetésen látták. A mezőny többi versenyzője szempontjából azonban egy jóval izgalmasabb túlélőversenyt láttunk. Ez leginkább arról szólt, hogy vajon Chilton lesz-e az egyetlen, aki egyáltalán befejezi a futamot, vagy legalább még a dobogós helyeket sikerül célba érkezett emberekkel megtölteni.

A harmadik körben Dusan Borkovic és René Münnich törte össze egymás autóját. A balesetet nem láttuk, csak a két, egymás mellett parkoló roncsot, meg aztán a Safety Cart, amint vezeti a mezőnyt. A biztonsági autó a 10. körben engedte el újra a versenyzőket. Nem sokkal ez után Tiago Monteiro hajtott a boxba, majd a 14. körben követte példáját csapattársa, Tarquini. Ekkor láttuk, hogy már bent parkol Coronel és Kozlovszkij is. Tarquini kerékcsere után üldözőbe vehette a többieket, de a pályán lévők száma egyre fogyatkozott. A helyi hős, Hua Quing Ma is letette a garázs előtt a versenygépet, majd Valente is defektet kapott.

A 10. helyen beérkező Franz Engstler volt az utolsó, aki a pályán teljesítette a versenytávot, a többiek műszaki hiba vagy defekt okán mind feladták. Persze leginkább az játszott közre ebben, hogy szerették volna versenyképes állapotba hozatni autóikat a következő versenyre, így ahelyett, hogy a verseny befejezésére összpontosítottak volna, egy esetleges nagyobb kár mellett, megpróbálták minimalizálni a károkat, és inkább a következő futamra koncentráltak.

A kiesések mellett egyetlen érdekes előzési momentum volt a pályán, amikor a verseny vége felé Loeb megelőzte Micheliszt, akit hosszú körök óta nyomás alatt tartott.

Chilton mögött Muller, Lopez, Morbidelli, Loeb, Michelisz, Thompson, Huff, Bennani és Engstler értek célba. Ez egyben azt is jelenti, hogy Bennani mellett  Michelisz Norbert volt a másik talpon maradt hondás.
A ROAL Motorsport és versenyzőjük öröme leírhatatlan volt, Yvan Muller pedig csak annyit tett hozzá: “Próbáltam én elkapni [Chiltont], de ez ma egyszerűen nem ment. Túlságosan gyors volt.”

Az első verseny végeredménye

A második futamra Huff állt az első rajtkockába, és talán nem fogadott volna magára, valahol belül azonban mégis érezte: itt és most meg lehet ezt csinálni. A rajt után Coronel tapadt rá egy darabig, a harmadik helyről induló Thompsont azonban Loeb és Michelisz is ott hagyta két kanyaron belül. Coronel nem tudott lépést tartani Huffal, talán már csak azért sem, mert egész verseny alatt a nyakában lihegett Loeb, de a francia nem tudott előzni. Huffnak talán már csak egy kérése volt: most ne jöjjön be a biztonsági autó! Minden kívánsága így teljesüljön! Bár a mezőny hátsó felében több megpördülés is történt, szerencsére az ütközéseket mindig elkerülték.

A változatosság kedvéért most Filipe de Souza, majd Mehdi Bennani adta fel a futamot a garázsa előtt.

Michelisz ismét kapott egy Citroënt a nyakába, ezúttal Lopezt, aki koránt sem gondolkozott ez előzésen annyit, mint Loeb az imént, pusztán 16 kör alatt megoldotta a problémát. Hua Quin Ma Monteirót előzte a 12. helyért.

Rob Huff pedig senkitől sem zavartatva hazahozta a Lada első győzelmét. “Hihetetlen, hihetetlen, hihetetlen! – kiabálta a rádióba. – Ezért vagyunk a WTCC-ben, ezért dolgozunk! Rettentően kemény hétvége volt! Fantasztikusak vagytok!”

Coronel tréfásan panaszkodott egy kicsit a nyomásra, mely egy kilencszeres rali világbajnok részéről érte, és eme bajnok pedig azt mondta, igazán elégedett lehet jelen eredményével, és tényleg elégedett volt.

Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport ezzel a hatodik és ötödik hellyel a hétvége legjobban szereplő hondás alakulata voltak.

A második verseny eredménye

A két verseny közötti szerelési szünetben történt az a baleset a Formula-1 Japán Nagydíja alatt, melynek következtében Jules Bianchi súlyosan megsérült. Jelen pillanatban több információnk nincs a Marussia versenyzőjének állapotáról, de reméljük a legjobbakat!

Szöveg: Magyar Szilvia

Fotó: fiawtcc.com

Comments

comments