Egy és 1/4 kenuverseny Kínából

Photo David Noels / DPPI, FIAWTCC.COM

Már tegnap is azt fejtegették, hogy lehetségesnek tűnik az időjárás-előrejelzés alapján, hogy az egyik, vagy akár mindkét versenyt törölni kell majd, a minden bizonnyal nagy mennyiségű eső miatt. Sajnos nem tévedtek sokat. Kevés versenyt látott ma a Ningbo versenypálya…

Már az első futam is a Safety Car mögött kezdődött, miután a pályát hibába söprögették, nem sikerült gyorsabban szárítani, mint esett…

Yann Ehrlacher rajtolt az élről, mellőle John Filippi. Mivel amúgy lendületben voltak, a szokásos rajtprocedúra nem okozott gondot Filippinek, viszont Ehrlacher kivételével mindenkinek gondot okozott, hogy lásson valamit. A harmadik kör végén a biztonsági autó elengedte a mezőnyt. Nick Catsburgnak előtte az volt a véleménye a rádióban, hogy mehetnének már, nem sokkal utána meg az, hogy talán esetleg egyáltalán nem is kéne menniük sehová.

A 6. körben Nestor Girolami hajtott a boxba, a hetedikben Thed Björk. A bajnokjelöltek kiesése rögvest folytatódott: Rob Huff és Tom Chilton mentek egymásba. Huff próbált meg előzni, de vagy megúszott a próbálkozás közepén, vagy egyszerűen nem is látta, hogy mit csinál. Végül addig próbálkozott, amíg csak összeértek Chiltonnal. Az ütközés nem volt nagy, de a kár igen, így az autókat helyben le kellett tenniük, és ismét jöhetett a Safety Car. Mint kiderült, Björk Mehdi Bennanival koccant össze, így még egy bajnokesélyest leírtunk, amikor a marokkói is megérkezett a boxba. Gyakorlatilag Catsburg és Michelisz Norbert maradtak pályán.

A 10. körben a biztonsági autó újra távozott, ekkor Esteban Guerrieri előbb Filippit, majd Ehrlachert is megelőzte és az élre állt. Filippit Catsburg is megelőzte, de a holland már ekkor panaszkodott a rádióban, hogy sok a víz a pályán…

Egy körrel később Tom Coronel lassult le technikai hiba miatt, és a 13. körben feladta a versenyt. Szabó Zsolt megpördült, az utolsó helyen haladt tovább.

Guerrieri boldogan és tisztán vezetve evezett be az élen Ehrlacher és Catsburg előtt. A két Honda Michelisszel és a Tiago Monteirót helyettesítő Tarquinivel a negyedik és ötödik helyen ért be. Azt kell mondjam, Monteiro nem szalasztott el autóversenyt, ezt talán – legfeljebb is – kínai kenu egyesnek lehetne nevezni. Az azonban tény, hogy Kevin Gleason, Nagy Dániel és John Filippi idei legjobb eredményét érte el.

Az első verseny végeredménye

A második versenyre Huff autóját nem sikerült időben megszerelni, így a boxutcából mehetett volna a mezőny után, de az egész mezőny ismét a biztonsági autót követte… Huff meg visszasorolt a boxba rögtön a második körben: “Nem arról volt szó, hogy rossz szerencsém volt, hanem arról, hogy nem volt semmilyen – mondta 2012 világbajnoka. – A srácok nagyszerű munkát végeztek, de a kormányrúd még mindig nem működött. Nem hiszed el, milyen veszélyes odakint (a pályán)! Azt kell mondjam, örülök, hogy ki kellett állnom.”

Tom Chilton később így nyilatkozott: “Nem tudtam feljebb váltani kettesnél. Hármasban folyamatosan aquaplaning-on voltam. Be is szóltam a rádión, hogy szóljanak fel a versenyirányításra, hogy mondják meg Brunónak (Correira, a biztonsági autó vezetője), hogy menjen lassabban, mert egyszerűen nem bírjuk követni!”

Ennyi elég is volt a versenybíróságnak, a negyedik körben beszüntették az értelmetlen és igen veszélyes körözgetést. Huffot leszámítva a sorrend természetesen az volt, ami a rajtsorrend, és, mivel nem tették meg a versenytáv 85%-át, így fele pontokat osztottak a pontzónában.

Így esett Nestor Girolami első “győzelme” a WTCC-ben, Michelisz Norbert és Thed Björk előtt.

A második “verseny” végeredménye

A világbajnokság állása rendkívül szoros, Björk mindössze fél ponttal vezet a 200 pontos Monteiro és a harmadik helyen álló, 198,5 pontos Michelisz előtt. A következő versenyt két hét múlva rendezik Japánban, remélhetőleg kevesebb esővel és immár Monteiróval a mezőnyben. Addig azonban hátra van egy nagy bejelentés a Volvo részéről, holnap, Shanghajban.

Magyar Szilvia

 

Comments

comments