Dupla-dupla hazai

dobogó moszkva

Fotó: FIAWTCC.COM

A moszkvai vasárnap felhősen indult, bár száraz versenyt ígértek a meteorológusok, de hát tévedtek már nagyobbat is. Mivel a rajtprocedúra alatt a versenyt még nem nyilvánították esős versenynek, ezért kötelező érvénnyel slickekkel álltak ki a rajtrácsra a versenyzők. Aztán a felvezető kör alatt a versenybíróság belátta tévedését, mivel az eső eléggé rákezdte, viharos szél kíséretében, így a rajtot halasztották, mindenki lecserélhette a gumikat és fél óra múltán, új felvezetőkör után immár elrajtolhattak esőgumikon.

A nyitóverseny pole-ja Tiago Monteiróé volt, el is jött belőle az első helyen, de mire egyszer körbeértek, addigre előtte volt Yvan Muller, Mehdi Bennani, José María López és Gabriele Tarquini is. Tom Coronel és a másik két Lada egyelőre csak próbálkozott. Mialatt Nick Catsburg Tom Coronellel csatázott, Tarquini Lópezt nyüstölte.

A harmadik körben Catsburg ott hagyta Coronet, majd kívülről körbeautózta Monteirót. Ez nem a portugál versenye volt eddig.

Közben kiírták a képernyőre, hogy az 5-ös és a 9-es autó rajtját vizsgálják. Végül meg is büntették mindkettejüket, mert a második felvezetőkör után nem sikerült pontosan beállniuk a rajtkockába. Coronel és Michelisz is áthajtásos büntetést kapott.

Az ötödik körben Catsburg Lópezt és Bennanit is megelőzte, míg Tarquini a vezetésért szállt harcba Muller ellen.

Immár Tarquini vezetett, a kilencedik körben Catsburg is megelőzte Mullert (az ifjú holland nem csak gyors volt, de látványosan és sokat is előzött), Valente meg már Lópezen tette túl magát.

A verseny ütközések nélkül, látványos előzésekkel és fordulatos, nagy csatákkal tarkítva zajlott a fel-fel támadó, majd néha alábbhagyó esőben. A Ladák verhetetlenek voltak, a teljes Lada-dobogótól mindössze az választott el minket, hogy Valente a végén nem tudta megelőzni Mullert, így az első versenyen “csak” duplázott a hazai csapat, Tarquini, Catsburg sorrendben.

A második versenyen azonban eleve három autójuk indult az élről, mögülük meg James Thompson. El is jöttek rendben a második rajt alkalmával is. Bár a pálya még eléggé vizes volt, legalább az eső elállt.

Az első kör végére Michelisz megelőzte Thompsont és támadta Valente-et. A második körben csak annyit láttunk Coronel kieséséből, hogy kirakták a sárga zászlót, és a holland nem volt már az eredménylistán. Később a boxban láttuk viszont.

Huff megelőzte a Citroëneket és Thompsont támadta az ötödik helyért.

Thed Björk hátsó lökhárítója lógott, kiintették fekete-narancs zászlóval, Michelisz és Huff megelőzték Valente-et, Chilton pedig letette az autóját a garázs előtt.

Eztán néhány körön keresztül nem történt semmi, Catsburg kényelmesen vezetett Tarquini előtt. A mezőny hátsó felében azonban készült valami. Egyszer csak azt vette észre a rendező, hogy Ficza Ferenc egy tavalyi specifikációjú Hondával a négyszeres világbajnok Yvan Mullert támadja a 10. helyért. Yvan panaszkodott a rádióban valamit franciául, mely állítólag szabad angol fordításban annyit tett, hogy nem működnek rendesen a fékjei. Ennek megfelelően szélesebb íveket is autózott, így próbálta maga mögött tartani a Zengő ifjú versenyzőjét.

Aztán azt láttuk, ahogy Zengő Zoltán lóg a falról, öklével integetve biztatva Ferit… A 15. körben jártunk, mire végre, sok-sok próbálkozás után, látványos csatában a zengős Honda a Citroën fölé kerekedett, kívülről körbeautózva azt. Közben Ficza megfutotta a verseny leggyorsabb körét is, és ha minden igaz, akkor ez az idő ér neki egy szép, új TAG Heuer órát. Hogy a dolog még szebb legyen, a magyar fiú elment Bennaninak is, így a nyolcadik helyen fejezte be a versenyt. Valente-et végül Monteiro és Thompson is megelőzte, így aztán ismét “csak” dupla maradt a Lada lehetséges triplája otthon, de ezt legkevésbé sem bánta Nick Catsburg, aki élete első pole-ja után élete első győzelmét is megszerezte ugyanazon a hétvégén.

Az első verseny végeredménye

A második verseny végeredménye

A következő – és egyben utolsó európai – versenyt két hét múlva, Vila Real utcáin futják.

Magyar Szilvia

Comments

comments