Dobogó Borkovicnak

tcr race 2 borkovic

Fotó: TCR official

Jól folytatódott az első hétvége a B3 Racingnek a TCR-ben, már ha folytatódhat jól valami azok után, hogy a csapat három autójából csak kettő állhat ki a rajtrácsra. Azonban ha abból a kettőből egy dobogóra áll, egy pedig elcsípi a hatodik helyet, azonnal szebb színe lesz a bahreini sivatagnak is…

Kevin Gleason vett nagyszerű rajtot a harmadik kockából és elsőként fordult az első kanyarban. Ifjú finn csapattársa, Aku Pellinen követte őt, ám bemozdult a rajtnál…

Aki nagyon rosszul járt, mert elveszítette a hátsó lökhárítója felét, az a Leopard Racing kettes számú autóját vezető Jean-Karl Vernay volt. Sokáig húzta maga után a lógó darabot, aminek veszélyességére való tekintettel végül fekete zászlóval kiintették.

Pepo Oriola előbb felzárkózott rá, majd megelőzte, és sorban támadták a franciát a többiek is. Tavalyi bajnok csapattársa, Stefano Comini sem járt jobban, ő egy előzés folyamán akadt össze Mikhail Grachevvel, majd landolt a bukótérben, farral a menetiránynak. Még csak a második körben jártunk, és a Leopard Racing elvesztette összes autóját erre a futamra.

A következő körben Pepe Oriola és James Nash megelőzte a hősiesen védekező Pellinent és üldözőbe vették a vezető Gleasont.

Szegényt finnt az ág is húzza, saját csapattársa, Gianni Morbidelli mutatta meg neki, mennyit tesz 20 év tapasztalat: szép előzés volt… Pepe Oriola és Nash sem voltak jobb csapattársi viszonyban a pályán, mint Pellinen és Morbidelli, helyet is cseréltek látványos csata kíséretében.

A hetedik körben Dusan Borkovic még csak a hetedik helyért csatázott Davit Kajaiavál, de ismerik ők már egymást régről, az ETCC-ből, így boldogultak is egymással hamarosan: Borkovic előrébb lépett egyet. Vernay-t ekkor intették ki a fekete zászlóval, habár hét kör alatt behajthatott volna a boxba, hogy a cspat eltávolíthassa a lógó alkatrészt, így lagalább ez az autójuk végigmehetett volna a futamon.

Michela Cerruti Alfa Romeójával szintén nem fejezte be a versenyt: egy koccanás után a bukótérben parkolt le. A két SEAT az elején, Oriola és Nash nekiesett a vezető Gleasonnak az utolsó előtti körben, és az amerikainak esélye sem volt feltartani őket…

És aztán jött Gianni Morbidelli. Morbidelli a végtelen tapasztalatával és a ténnyel, hogy sokszor szimplán nem gondolkodik, csak megy. Támadta harmadik helyre szorult csapattársát, össze is értek rondán, Gleasonnak valami elszállt az autójában, mert kormányozhatatlanul sodródott a bukótérbe a következő kanyarban, míg Morbidelli defektet kapott és végül csak a 9. helyen tudott bevánszorogni. Hát kellett ez az utolsó körben?

Így esett, hogy Oriola és Nash mögött az ifjú Pellinen futott be harmadiknak élete második versenyén.

Igen ám, de itt még nem volt vége a WestCoast Racing vesszőfutásának, ugyanis a bírák eddigre visszanézték a rajt felvételeit, amin tisztán látszott, hogy Pellinen bemozdult a rajtnál. Az utólag kapott 30 mp időbüntetésnek köszönhetően a harmadik hely Dusan Borkovicnak és a B3-nak jutott. Talán a magyar csapatnak kicsit szebb lett a sivatag színe ezzel, ugyanakkor tény, hogy Morbidelliék is más színben látják a világot, legalább a következő versenyig.

A TCR következő fordulóját a portugáliai Estorilban rendezik. A változatosság kedvéért ez a hungaroringi WTCC fordulót üti majd…

A TCR első hétvégéjének teljes eredménylistája letölthető innen.

Magyar Szilvia

Comments

comments