Az utolsó előtti napon majdnem fuccsba ment a Dakar-rali a WTCR mókamestere, Tom Coronel és testvére, Tim számára, de végül meglátták a kockás zászlót. A 41. viadalt egyébként Nasser Al-Attiyah és Matthieu Baumel nyerték, míg a Szalay Balázs–Bunkoczi László páros a 20. helyen ért célba.
A nemzetközi túraautós különítmény meglehetősen aktív az idei holtszezonban. Korábban már számot adtunk Nagy Norbert és Jedlóczky L. Márk Szilveszter Rallye-n tett kitérőjéről, továbbá jelenleg is zajlanak Nathanaël Berthon, Aurélien Comte és Aurélien Panis –, valamint Dorian Boccolacci, Olivier Panis és Nicolas Prost – kalandjai a francia jégrali-bajnokság, az Andros Trophy versenyein. Rajtuk kívül Frédéric Vervisch sem unatkozással tékozolja el a téli napjait, háta mögött egy DTM-teszttel, egy daytonai gyakorlással és egy Dubai 24h-val, amiken kívül még vár rá egy daytonai 24 órás verseny.
Az elmúlt két hétben pedig a WTCR-ben nagy közönségkedvencnek számító Tom Coronel próbálta ki magát az év egyik legnagyobb tereprali eseményén, a Dakar-ralin, ikertestvérével, Timmel karöltve. A holland testvérpáros a MAXXIS Dakar Team színeiben, egy Jefferies Buggy-val állt rajthoz a komoly kihívást jelentő eseményen. Ennek ellenére egészen derekasan helytálltak, és a technika ördöge sem szólt közbe menetelésükbe. Egészen az utolsó előtti napig, ugyanis Coronelék a Pisco környéki dűnéken bajba kerültek.
„Hihetetlen volt ez az egész. Az utolsó 60 kilométerig minden rendben zajlott. Nem tudtuk, hogy mi történt utána, de minden egy merő katasztrófává változott át. Elromlottak az emelők, eltévedtünk, hibáztunk, és Tim majdnem lehajtott egy hatalmas szakadékba. Komolyan meg is sérült a futómű, nem alakultak igazán jól a dolgok” – magyarázta Tom.
Dakar 2019 crash again for Tim and Tom Coronel in Stage 9 with The Beast
Dakar 2019 crash again for Tim and TOm Coronel in Stage 9 with The Beast Still haven’t subscribed to Tom Coronel on YouTube? ►► http://goo.gl/EykGQq Final bits are tough for Tim and Tom Coronel PISCO – The final bits are the hardest. That became apparent once again on the ninth stage of the 2019 Dakar Rally.
Ezt egy gyors konzultáció követte, továbbá néhány helyi néző is Coronelék segítségére sietett, akiknek komoly döntést kellett hozniuk, s végül inkább a sérült akkumulátorra fókuszáltak.
„Azt mondtuk, hogy ’hagyjuk a futóművet, nem javítjuk meg’. Később legalább az akkumulátor működött újra, viszont teljesen lerongyolódott első felfüggesztéssel mentünk tovább. De jó döntést hoztunk, ugyanis éppen csak beértünk a táborba sötétedés előtt. 10 perccel később már minden fekete volt. Ott és akkor nagyon szerencsések voltunk” – mesélte az eseményeket tovább Tim.
A kissé baljós szerdai napot még egy csütörtöki, 112 kilométeres nap követte, amit a körülményekhez képest simán abszolváltak Coronelék, és végül az összetett 43. helyen fejezték be az 5500 kilométeres versenyt, úgyhogy harmadik közös túrájuk egészen jól sikerült, a tavalyi 35. hely után ez a második legjobb eredménye a duónak. (Ami az egyéni rekordokat illeti, Tom legjobbja egy 58. hely, Timé pedig 2016-ban volt 35. is.)
„Azt mondom, hogy ez volt az eddigi legjobb Dakarunk. Csak egy kis problémánk volt, viszont a tavalyi gondoknak nyoma sem volt. Néhány alkalommal igazán jó tempóra voltunk képesek, így többé-kevésbé elértük a céljainkat. Egyetlen dolog nem valósult meg: nem tudtam vezetni. Pedig tervben volt, de Tim mellett is jól éreztem magamat, úgyhogy végül maradtunk ebben a felállásban. Egyszerűen jó volt így mindkettőnknek, tehát úgy döntöttünk, hogy nem váltunk. De valószínűleg jövőre ez másképp lesz” – értékelte teljesítményüket a többszörös WTCC-futamgyőztes.
„Ami engem illet, ez egy nagyon-nagyon sikeres Dakar volt a számunkra, nagyon elégedett vagyok. A ’The Beast 2.0’ remekül teljesített azokon a pontokon, amiken dolgoztunk. Most majd további területeken kell javulnunk, és akkor meglesz a 3.0-ás verzió is” – tette hozzá Tim, majd Tom így zárta gondolataikat: „Nagyon örülök, hogy sikerült újra megcsinálnunk ezzel a csapattal, valamint partnereinkkel és kapcsolatainkkal. Viszonylag kevés autó ért célba, de mi köztük voltunk, és ez az, ami számít!”
A Dakar-rali, nem mellesleg, Nasser Al-Attiyah és navigátora, Matthieu Baumel győzelmével zárult – a katari versenyző, aki korábban egy forduló erejéig a WTCC-ben is megfordult, már harmadjára állhatott fel a pódium legfelső fokára 2011 és 2015 után, de először a Toyota színeiben. Másodikként Nani Roma és Alex Haro Bravo végeztek egy Mini volánja mögött, míg a dobogó legalsó foka a kilencszeres ralivilágbajnok és hatszoros WTCC futamgyőztes Sébastien Loeb és Daniel Elena kettősének jutott.
Magyar érdekeltség is akadt Peruban, mégpedig az Opel Dakar Team, valamint a Szalay Balázs–Bunkoczi László páros révén, amely a 20. helyen ért célba az összesítésében, beállítva eddigi legjobb eredményét. Még a motoros kategóriában indult egy határon túli – romániai – magyar versenyző, Gyenes Emanuel személyében, ő viszont sajnos kiesett.
„Egytől tízes skálán kilences erősségű volt ez a verseny, de ha csak a dél-amerikai Dakarokat nézem, akkor tízes. Afrikában voltak nehezebb versenyek, de a Szahara egészen más, mint itt ez a kis sivatag. Ott tudsz menni négyszáz kilométert a dűnék között úgy, hogy nem találkozol egy teremtett lélekkel sem, itt igazából nagyon sokszor mentünk cikkcakkban, hogy meglegyen a kétszáz kilométer dűne. Volt, hogy besípolt a műszer, hogy szembe megyünk a pályán, pedig jó irányba mentünk, csak közel volt a szembejövő nyom. Nehéz Dakar volt, sokszor lett volna nagyon könnyű feladni, ám akkor a csapatra, a családra, a gyerekekre gondoltam… Hogy értük küzdök még egy kicsit, hátha elég lesz… A huszadik helyezéssel elégedett vagyok, bár, ha a rajt előtt felajánlják, harcoltam volna a tizenkilencedikért. Viszont voltak olyan napok, amikor úgy éreztem, attól is messze vagyunk, hogy célba érjünk, nemhogy a huszadik helytől. Úgyhogy összességében nagyon örülök, és büszke vagyok a csapatra, mert ez csapatmunka volt a javából!” – nyilatkozta Szalay a leintés után.
„Összeszedettek voltunk, amennyire lehetett, az autóra is vigyáztunk, de nem mindig sikerült, úgyhogy nagy köszönet a fiúknak, akik emberfeletti munkát végeztek minden nap. Amikor a szervizfőnökünk, Őri Peti reggelente odajött hozzánk, és azt mondta, az autó ki fogja bírni a távot, úgy indultunk el a szakaszra, hogy ezt el is hittük, ami rengeteget jelentett. Nagyon nehéz verseny volt, egyáltalán nem volt könnyű eljutni a célig, de itt vagyunk, méghozzá tisztességes eredménnyel, és ez a legfontosabb!” – összegezett Bunkoczi.
Kováts Olivér
Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu
Social Profiles