Comini szerencsecipője, Tassi dobogója…

tcr szocsi

Fotó: TCR Official

Mint azt a TCR-ben megszokhattuk erős, szoros futamokat láthattunk Szocsiból ezen a vasárnapon is. Tegnap Stefano Comini betette a szerencsecipős lábát a pole-ba, ki sem lehetett hát onnan robbantani az első verseny végét jelző kockás zászlóig. Ami azonban a magyar olvasóknak talán fontosabb: egy 16 éves fiatalember megszerezte élete első dobogós helyezését!

Az elején kezdve a történetet: Comini elhagyta a versenyzőcipőjét, így Pepe Oriola volt olyan kedves, hogy kölcsönadott neki egyet a sajátjai közül. Persze az sem mellékes, hogy egyeztek lábméretben. Ezen jól el is viccelődtek még az időmérő után, hogy a cipő teszi az embert meg a pole-t…

Nos, ha a cipő tette, kitartott az első futamon is végig, mert Comini az élre állt és magabiztos versenyzéssel rajt-cél győzelmet aratott. Ettől persze nem volt unalmas a verseny, zajlott az élet, előzések tömegének voltunk szemtanúi. Először Oriola és Morbidelli harcoltak meg a második helyért, a spanyol győzött az olasz fölött, majd Petr Fulín előzte meg Davit Kajaiát. Hogy Jean-Karl Vernay hogyan került hirtelen a negyedik pozícióból a tizenkettedikbe, azt csak ő maga tudja, mert egyetlen árva képkocka sem maradt belőle az utókorra. Minden esetre ő onnan folytatta a felzárkózást a harmadik körtől.

Az oroszok nehéz pillanatokat éltek át: előbb Mikhail Gracsev kapott fals startért áthajtásos büntetést, majd Vlagyimir Sesenyin egy defekt élményével gazdagodott. Szergej Afanaszjev szintén áthajthatott a boxutcán, mert a 8. körre már ötször lépte át a pályát szegélyező fehér vonalat, de a változatosság kedvéért az utolsó körig ezt újabb öt alkalommal sikerült megtennie. Ekkor már Dusan Borkovic is vizsgálat alatt volt ugyanezért, mindketten kaptak még 30 mp időbüntetést.

Az élen a sorrend nem változott, Comini hazahozta Oriola cipőjét az élen, míg a cipő gazdája követte őket a második helyen. Morbidelli felállhatott a dobogóra.

Mato Homola a kilencedik, Tassi Attila a tizedik helyen futott be, akinek azonban ismét nem volt szerencséje, az Dusan Borkovic, mivel a 30 mp időbüntetés azt jelentette, hogy a negyedik helyét egy tizennegyedikre kellett felcserélnie az eredménylistán.

Comini írásban nehezen idézhetően nyilatkozott az autó teljesítményéről (én azért megpróbálom): “Az autó ilyen volt: …” (a pontok helyére azt a jól ismert olasz mozdulatot kell képzelni, amikor valaki megcsókolja szétnyíló ujjait, kifejezvén, hogy adott dolog tökéletes)

Az első verseny eredménye

Megfordult a rajtrács, mint rendesen. Az első versenyen remeklő Fulín és a kevésbé kiválóan futó Rakhmatullin a boxutcából vágott neki a 11 körös versenytávnak.

Bár az élről Homola és Tassi rajtolt, elsőként mégis Gracsev fordult az első kanyarban. Mögötte Tassi, Nash, Homola, Morbidelli és Vernay. Később kiderült, hogy Mato Homola nem megfelelően foglalta el rajtpozícióját, kapott is érte 5 mp utólagos időbüntetést, bár tény, hogy nem előrébb, hanem hátrébb állt a kockában, mint kellett volna, tehát előnyszerzésről szó sem volt. Biztos, ami biztos, megbüntették így is.

A harmadik körig az állás változatlan volt, Nash kezdte el támadni Tassit, hátrébb pedig Comini előzte Borkovic-ot, majd hárman is nekiestek Homolának (és el is mentek neki végül).

Nash még mindig nem bírt Tassival, ellenben a nagy csatározásban sikerült túl szélesen fordulnia az ötödik körben. Ezt kihasználva Vernay megszerezte a pozícióját. Ha eddig Attila unatkozott volna James nyomása alatt, akkor most kapott egy sokkal nagyobb rémálmot a hátába, akinek a nyomása bizony a hetedik körig tartott.

Nash-t Morbidelli is megelőzte, ez a futam nem volt a brit versenye: valahányszor előzni akart, ő lett a szenvedő fél.

Elérkeztünk a hetedik körig, ahol Vernay harmadikat csinált Tassi második helyéből, mivel a magyar fiú kicsit hibázott és szélesen fordult az egyik kanyarban. Morbidelli vérszemet kapott, na meg kellett neki a dobogó, persze, és nagy csatába bonyolódott Tassival…

Pepe Oriolának korábban is gondjai voltak az autóval, de a 9. körben a garázs előtt állt meg vele. Nem volt ilyen szerencséje Morbidellinek, már hogy eljusson a garázsig. A 10. körben az autó egyszer csak nem fordult többet, és kis híja volt, hogy az olasz a fal mellett és nem a falban parkolt le vele…

Gracsev, Vernay és Tassi ebben a sorrendben futottak be, de versenyzők tömkelege volt vizsgálat alatt ebben a pillanatban, így nem lehetett tudni, hogy a dobogó pontosan hányadik foka Attiláé.

Végül senkit nem büntettek meg utólag semmiért, így Tassi Attila életében először nemzetközi dobogóra állhatott. Tizenhat évesen a TCR legfiatalabb dobogósa: maga sem hitte, hogy ott lehet.

“Nagyszerű első alkalommal a dobogón, de még több ilyen eredményt szeretnék. Köszönöm a B3 csapatának, hogy a nehéz idénykezdet ellenére is kitartottak mellettem, a szüleimnek pedig azt, hogy megengedték, hogy azt csináljak, amit akarok.” – mondta Tassi a sajtótájékoztatón.

A második verseny eredménye

A túraautós sorozatok közül másodikként a TCR is hosszú nyári szünetre megy, legközelebb augusztus utolsó hétvégéjén láthatjuk viszont őket, Buriramból, Thaiföldről.

A bajnoki tabellát a nyári szünet előtt Stefano Comini vezeti (168 pont) egyetlen ponttal megelőzve Pepe Oriolát, a harmadik James Nash 161 ponttal.

Magyar Szilvia

Comments

comments