Mivel sokan nincsenek tisztában a Slovakiaringen történtekkel – legfőképpen az elkövetett bűnöket és az azokat toleráló büntetéseket figyelembe véve, így álljon itt eme cikk mindenki tájékoztatására, a hivatalos dokumentumokkal együtt.
A felügyelőtestület a versenyhétvége alatt összesen 22 döntést hozott. Ezek közül igyekeztem kiválogatni a közérdeklődésre leginkább számot tartó, illetve magyar érdekeltségű döntéseket. Íme:
Első futam, Tarquini és Michelisz autója összeér, Micheliszt ez kibillenti az egyensúlyából, Tarquini és Dudukalo előz. A felügyelőtestület döntése. Magyarul: A versenyek után a felügyelő testület mindkét pilótát beidézte, és az elmondottak alapján szokványos versenybalesetnek tekintette az ügyet, további felelősségre vonás és büntetés nélkül.
Második eset: Yvan Muller kiforgatta Mihelisz Norbertet, a felügyelőtestület egy körön belül (!) kivizsgálta és megítélte az ügyet, a francia világbajnok áthajtásos büntetést kapott. Hivatalos ítélet.
Harmadik eset: Wéber Gábornak a rajtrács végéről kellett rajtolnia a második futamon. A felügyelőtestület döntése. Magyarul: a Zengő Motorsport a megsértette a Parc Fermé szabályait a két futam között. Ilyenkor ez a szokványos büntetés, a két Engstler autó ugyanezt kapta, amiért túl sokáig szerelték az autót a két futam között.
Negyedik eset: a második futamon a második helyen haladó Yvan Mullert támadta Gabriele Tarquini, a két autó összeért, mely csaknem pozícióvesztést eredményezett Muller számára, de Tarquini hagyta, hogy megtartsa a második helyet. A versenybíróság ítélete. Magyarul: a videofelvétel megtekintése és mindkét fél meghallgatása után a felügyelőtestület úgy döntött, hogy nem alkalmaz büntetést Gabriele Tarquinivel szemben, mivel a baleset okozása nem járt pozíciószerzéssel. (Hagyta Mullernek megtartani a pozícióját.)
Szerkesztőségünk ezzel a Slovakiaringen kiosztott büntetésekről szóló vitát lezártnak tekinti.
Fotó: fiawtcc.com
Social Profiles