Brit himnusz szólt vasárnap Brands Hatch-ben

Fotó: Mercedes AMG DTM

A tegnap gyengélkedő, és a pontszerzési sorozatát sajnálatos módon megszakítani kényszerülő Paul di Resta magabiztos versenyzéssel nyerte meg hazai versenyét.

Gary Paffet az első rajtkockából elóvatoskodta a rajtot, és di Resta, kihasználva a kínálkozó alkalmat, meg is előzte márkatársát. Mindjárt az első körben megvolt a balhé, Auer az egyik kanyarban besokallt, és, ahogy kisodródott a pálya szélére, magával vitte az audis Robin Frijnst, eltalálva Augusto Farfus BMW-jét. Elsőre úgy tűnt, a gumifalban álló holland újonc nem is tudja folytatni a versenyt, ezért beküldték a safety cart, ám egy körrel később Frijns autója megmozdult, és mégis visszatért a mezőny végére.

Az új rajtnál a fiúk rendesen eljöttek, bár Wehrlein megpróbált rámenni Paffettre, de végül nem tudta megelőzni őt.

A hatodik körben kezdődtek meg a boxkiállások, kérdés volt, ki hogyan reagál az időjárási körülményekre, hisz már a rajtnál látszottak esőcseppek a kamerákon. Mindenki maradt a slick-eken, annak ellenére, hogy az eső folyamatosan csepergett, de végül sosem esett annyira, hogy esőgumikért kelljen kijönni.

Mortara valamivel később, a 14. körben jött ki a boxba, ám az olasz előbb elindult, minthogy a szerelői rögzíteni tudták volna a jobb hátsó kerekét. Szerencsére azonnal reagált, így a szerelők újból felemelték az autót, s újabb kísérletet tettek a kerék rögzítésére. Mortara így csak a mezőny végére tudott visszajönni, de legalább folytathatta a versenyt.

A 20. körben, nagyjából féltávnál, Farfus feladta a versenyt a sérült autóval, és a garázsa elé hajtott.

Jamie Green 11 percel a vége előtt még mindig nem látogatta meg szerelőit. Amikor ez egy körrel később megtörtént, a negyedik-ötödik helyre sikerült visszaérnie, ám a hideg gumikon nem tudta tartani az iramot a lendületből jövő Marco Wittmannal, és kanyarokon keresztül tartó heves csatának lehettünk szemtanúi. Olyannyira hevesnek, hogy a versenyigazgatóság végül egy áthajtásos büntetéssel sújtotta Greent. A manőver akár önmagában is megért volt egy ilyen súlyos büntetést, ám Greennek már korábbról volt egy hasonló figyelmeztetése, amiért kiszorította egy versenyzőtársát a pályáról. Most, a Wittmann ellen elkövetett előzési kísérlet miatt, ahol a német 4 kerékkel kényszerült a fűre, egyértelműen jogos volt.

Duval közben bal hátsó defektet kapott, és mindössze két perccel a vége előtt félre kellett húzódnia, lehetőleg egy olyan nyitáshoz, ahol biztonságosan megállhat, és nem kell beküldeni a safety cart. Ez már csak azért is sajnálatos lett volna, mert épp parázs csata zajlott Wittmann és Mike Rockenfeller között, ugyanúgy, ahogy az első 3 helyen di Resta, Paffett és René Rast között. Ez a hármas egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. Az igazi kérdés az volt, hogy Paffett előre, vagy hátra tud jobban koncentrálni, ám a választ Rast adta meg, mert igencsak belehúzott, és egy ponton úgy tűnt, meg is tudja előzni a britet. Végül di Resta magabiztosan vitte el a Mercedesét a kockás zászlóig, és a befutó sorrendje sem változott.

A bajnokságban továbbra is Gary Paffett vezet márkatársa, Paul di Resta előtt, Marco Wittmann a mai pontjaival viszont feljött a harmadik helyre.

A következő fordulót két hét múlva követhetjük figyelemmel, amikoris a mezőny az Adriai tenger partjára, Misanóba látogat el, ahol megrendezik a DTM első villanyfényes versenyét.

A verseny teljes végeredménye: Paul di Resta, Gary Paffett, René Rast, Pascal Wehrlein, Marco Wittmann, Mike Rockenfeller, Phillipp Eng, Lucas Auer, Daniel Juncadella, Nico Müller, Timo Glock, Robin Frijns, Joel Eriksson, Bruno Spengler, Jamie Green, Loic Duval.

A bajnokság állása: Gary Paffett (177), Paul di Resta (148), Marco Wittmann, Lucas Auer (110)

Schneider Erika

Comments

comments