Blancpain Magyarországon

DSCF7261

Utoljára 2 éve láttam ilyen autókat, a Slovakia Ringen. Most újra itt vannak!

A Blancpain versenyszéria először tesz látogatást hazánkban, augusztus 26-28 között, a Kamion Európa-bajnoksággal osztoznak a Hungaroring aszfaltján. Legközelebb két éve járt a sorozat hozzánk: A Slovakia Ringen tartottak két izgalmas versenyt. Az a rendezvény annak köszönhette magas látogatottságát, hogy egyik főszereplője Alex Zanardi volt.

Sajnos az idei szezonban az egykori F-1-es olasz versenyző a riói paralimpiára koncentrál, így nem láthatjuk, de ha valaki egykori F-1-es nevekre vágyik, találkozhat Markus Winkelhockkal. (Az a német fiatalember, aki élete első és egyetlen Formula-1 versenyét 11 körön keresztül vezette a szakadó esőben egy igen gyenge képességű versenyautóval.) Ha ismerőst szeretnénk látni, itt lesz Nick Catsburg, a Lada WTCC csapatának moszkvai futamgyőztese is. A Rowe Racing 98-as autójának egyik versenyzőjeként láthatjuk.

A hétvége nagyszabású autó és kamion show-val kezdődik a Hősök terén csütörtök délután 17 órától.

Mivel a sorozat és annak lebonyolítási rendszere Magyarországon nem ismert, az alábbiakban ezt mutatjuk be.

A sorozatot 2013-ban alapította a svájci Blancpain az SRO-val karöltve, furcsa keverékeként a túraautózásnak, a sprint versenyeknek, és gyakorlatilag mindennek, ami nem formula típusú autókkal zajlik körpályán. A szervezők két külön sorozatot futtatnak, az Endurance-ot (erről most nem beszélünk) és a GT Sprintet. Két külön versenynaptárral, különböző helyszínekkel futnak a versenyek.

A pilótákat koruk és eddigi gyakorlatuk alapján bronz, silver, gold, vagy platinum kategóriákba sorolják. Ennek csak abból a szempontból van jelentősége, hogy általában két pilóta osztozik egy autón, és megvan, hogy egy csapat milyen képességű pilótákat oszthat be autóikba. Alex Zanardi például platinum kategóriás versenyző, ha itt versenyez.
A szabályok egyébként megengedik, hogy egy autónak csak egy vezetője legyen, de ugyanúgy vonatkozik rájuk, hogy bizonyos időre a boxba kell hajtaniuk és ott várakozniuk, amíg mások versenyzőt cserélnek.

Egy versenyhétvége két szabadedzést (minimum 60, maximum 80 percesek lehetnek), egy három szakaszra osztott időmérő edzést, egy kvalifikációs versenyt és egy fő versenyt tartalmaz.
Az időmérő első szakaszában az első pilóta, a másodikban a második vezeti az autót, a harmadikban a csapat által kijelölt versenyző. Az időmérő eredménye az úgynevezett kvalifikációs verseny rajtsorrendjét, ennek a versenynek a végeredménye a másnapi főverseny rajtsorrendjét határozza meg,
Mindkét verseny 60 perces, repülőrajttal indulnak.
Mindkét versenyt külön pontozzák. Az elsőn a győztes 8 pontot kap, a második 6-ot, aztán 4-3-2-1, egészen a hatodik, utolsó pontszerző helyig.
A fő versenyen az első 10 kap pontot 25-18-15-12-10-8-6-4-2 és 1 leosztásban. A csapatok a jobban szereplő pilótájuk után kapják csapatpontként az ő pontszámát.

Ha ennyit tud az ember, akkor már nem lesz nagyon elveszett és értetlen, ha nézi a sorozatot (amit egyébként bárki megtehet a Blancpain GT Series saját Youtube csatornáján), vagy ha hosszabb összefoglalót olvas róla, esetleg személyesen ellátogat egy futamra.

A sorozat látványos, az eddig megszokott autóversenyektől eltérőt hoz Magyarországra.

A versenyhétvége programja

Magyar Szilvia

 

Comments

comments