Barcelona – objektív

DSCF9148Viszonylag jó hangulatú – bár a technikai és szervezési problémáktól koránt sem mentes – sajtótájékoztatóval nyitották meg hivatalosan az idényt február 12-én Barcelonában, a pálya menti egyik kisvárosban.

A sajtótájékoztatón többen vettek részt, mint az azt követő teszten, hiszen többen még előző nap sem tudták, hogy egyáltalán lesz-e szponzoruk és autójuk jövőre. Valamint a Citroën is csak egy autót hozott tesztelni, melyben egész idő alatt Sebastien Loeb ült.

A teljes Citroën csapaton kívül tiszteletét tette a teljes Honda alakulat, a nem gyári hondások közül Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport, Rickard Rydell (egyelőre a Nika és autó nélkül), Dusan Borkovic, ugyancsak autó nélkül, és a nem gyári Chevrolet-sek közül Tom Coronel, John Filippi, Hugo Valente és Stefano D’Aste; valamint az új csapat új versenyzője: Mehdi Bennani az SLR színeiben.

A Lada minden előzetes ígéret és próbálkozás ellenére sem tudott megjelenni, bár másnap a versenyzők már teszteltek Franciaországban.

A Sebastien Loeb Racing – bár erre számítottunk – nem jelentette be, hogy lesz-e másik autója a Bennani vezette mellett, illetőleg ha igen, akkor ki fogja azt vezetni. Ámbár René Münnich nem akart fizetett versenyzőt futtatni – legalábbis erre alapozva vált meg Gianni Morbidellitől – D’Aste neki fog dolgozni, így Morbidelli még szabad. Gianni azonban nem vár a jó szerencsére (bár tapasztalata alapján feltétlenül passzolna az SLR képébe, sajnos a piac, ami mögötte áll és a szponzorációs lehetőségek – illetve azok hiánya – nem feltétlenül teszik lehetővé, hogy megkapja az egyik autót), mialatt mi a sajtótájékoztatón ültünk, jött a hír a TCR csatornáján, hogy Morbidelli sikeres tesztet zárt a sorozat keretein belül, ugyancsak Barcelonában.

A másnapi teszten a legtöbb versenyzőnek dolga volt, csak Tom Coronel száguldott a ROAL olasz főhadiszállására autót matricázni, illetve José María Lopez tűnt el. Borkovic nézelődni és interjúkat adni maradt, Rydell a hivatalos fotózást tudta le szél sebesen, mielőtt ebéd után meglépett, Tarquini és Yvan Muller pedig – autó nélkül ugyan – de a csapatukkal töltötték a napot, segítve a tesztelő csapattársat.

Michelisz Norbert a fárasztó tesztnap végén még a hivatalos fotózást is állta egészen napnyugtáig, majd utána ezt a csapat folytatta másnap a barcelonai kikötőben. Szükség volt az új fotókra, hiszen a csapat imidzse megújult. A MOL jóval nagyobb szerephez jutott, ennek figyelembevételével tervezték újra az autó, a versenyzőoverál és a sisak festését. Természetesen mindannyian tudtuk, hogy a döntés nem lehet éppen újkeletű ilyen felkészültség mellett, de nem voltunk biztosak benne, hogy milyen régi is valójában. Erről is kérdeztem Zengő Zoltánt, a csapat tulajdonosát.

„Ez a döntés nyilván nem most született meg. Nagyon régóta rágódtunk rajta, és régóta tudtuk – hetek óta –, hogy ez lesz az, amit majd a rajongókkal meg tudunk osztani. Úgy gondoltam, fontos, hogy itthon tartsuk Norbit, mert ő tényleg egy igazi tehetség, és nagyon népszerű is. Mindent megtettünk azért, hogy ez sikerüljön.

Megpróbálunk mindent megadni Norbinak, amit a gyári csapattól megkapna. Ugyanazokat a tesztlehetőségeket, ugyanazokat a fejlesztéseket, sokkal korábban, mint tavaly. Ez nyilván jóval többe is kerül, mint tavaly: egy kicsit túl is vállaltam magamat, de azt szeretnénk, hogy megvalósulhasson az az álom, hogy privát csapatként Norbival világbajnokságot nyerünk. Igen, tudom, hogy meredek, amit mondok, de tudom, hogy mit beszélek.

A tavalyi évben nagyon nagy volt a Citroën fölénye, de úgy érzem, hogy a Honda sokat lépett előre ebben a rövid téli időszakban is, és remélem, hogy idén sikerül utolérnünk őket.”

Mivel a pálya amúgy nem szerepel a versenynaptárban, eléggé nyilvánvaló volt, hogy nem a körrekordok futására megy ki a teszt, sokkal inkább az új autók és alkatrészek beállítására. Ezért teljesen lényegtelen volt, hogy Michelisz milyen köridőket futott, mint azt Zengő Zoltán is megerősítette. Később Norbi így beszélt ezzel kapcsolatban: „Volt egy programunk, amit szerencsére az elsőtől az utolsó pillanatig végig tudtunk csinálni. Nem az volt a fő szempont, hogy erre a pályára hangoljuk az autót, hanem az, hogy azokról az új fejlesztésekről, amiket mi is megkaptunk az autóhoz, egy viszonylag jó, átfogó képet kapjunk, és ennek kapcsán fel legyünk készülve Argentínára, úgyhogy összességében mindenképpen pozitívan értékelem ezt a napot. Sajnos az időeredmények nem tükrözik ezt az optimizmust, mert talán mindenki jobb időt futott, mint én. De, mivel nem is az volt a célunk, hogy pályacsúcsot fussunk, nem aggódom túlságosan a „lemaradásunk” miatt.

Most találtunk egy tartományt – egy nagyon tág tartományt – amiben úgy érezzük, hogy az autó tud működni, és ezt kell majd finomhangolni a különböző versenypályákra. Összességében úgy érzem, hogy sok információt gyűjtöttünk.

Nehéz most megmondani, hogy eredményekben mit várunk. Biztos vagyok benne, hogy a mi autónk fejlődött a tavalyihoz képest, viszont azt nehéz megmondani, hogy a többiek mennyit léptek előre. Tehát én úgy érzem, hogy legrosszabb esetben valahonnan onnan tudjuk folytatni, mint ahol tavaly az idény utolsó harmadában végeztünk önerőből.”

A Zengő Motorsport (és a többi csapat is) hazaérkezett szombaton, hogy folytassák a felkészülést az idényre. Az autók elindulnak Argentínába. Idénynyitó alig két hét múlva!

Comments

comments