A franciaországi Paul Ricardon debütáló TCR Europe szabadedzésekkel rajtoló első versenynapja a legtöbb embernek nem sikerült rosszul. Száraz-nedves történet ez három magyarral, a norvéggal, akinek reggel még nem indult az autója, a spanyollal, aki mindkét edzést a tábla tetején zárta, a svájcival, aki nem véletlenül akart valami mást, mint Subarut és a franciával, akinek a Peugeot nem hozott autót…
Tassi Attila és Nagy Dániel már jól bejáratták az autóikat a Hungaroringen, és Jedlóczky Márk is szerepelt, bár nem a nagyok között, Jean-Karl Vernay pedig már két világkupa-futamon is túl van. Stian Paulsen árokpartról összekapargatott, otthon roncsokból egyedül összelegózott Cuprája azonban nemhogy versenypályát meg versenytempót nem látott, de ma reggel még elindíthatatlan állapotban állt a sátorban… Mikel Azcona pedig – régi jó szokásához híven – jött, látott, és mindent vitt, kétszer is.
Az első szabadedzést száraz pályán tartották, de csak 25 autó gurult ki a 26-ból. És nem Paulsen hiányzott! A norvég autójába 15 perccel az első edzés előtt sikerült lelket verni, viszont Julien Brichének egyszerűen nem volt milyen autóval elindulni, lévén a Peugeot nem szállította azt le a csapatnak. A Peugeot kezd egyre nevetségesebb lenni mindazokkal a dolgokkal, amiket így idény elején művel (illetve jelen esetben éppen nem művel). Szóval maradtunk a 25 autónál.
Azcona és Reece Barr mögött Nagy Dániel autózta a harmadik időt, Dusan Borkovic a negyediket, míg Tassié a nyolcadik, Paulsené pedig a 12. idő lett. Stefano Comini lehet, hogy a választ megtalálta az élet értelmére (és ennek tiszteletére választotta a 42-es rajtszámot*), de hogy a beállításokat a Subaruhoz nem, az egészen bizonyos. A 23. időt autózta, míg a sort Jedlóczky zárta.
A program a délidőben leszakadó eső miatt jó fél órát csúszott, így a második edzést is fél óra késéssel, felszáradó pályán rendezték.
Briché még mindig autó nélkül állt, Azcona rögtön az élre vágtatott, Jedlóczky becélozta a középmezőnyt. Aztán történt valami nagyon furcsa dolog: Paulsen elkezdett űridőket autózni (bárha a szabadedzés lényege inkább a beállítások összepasszintása a pályával, de a norvégnál – úgy tűnik – valami a helyére kattant egyből). A harmadik körében a tábla elejére tette az autót, szórta a lila szektorokat, ő volt az első, aki 1 perc alá nyomta az utolsó szektort (ilyen versenyzőből az edzés végére is csak hat volt), és az edzés végéig a közelébe sem ment a boxutcának. A többiek néha meglátogatták szerelőiket, állítottak valamit az autón, vagy csak vetettek egy pillantást mások időire, de Paulsen már se nem látott, se nem hallott. Nagy Dániel és Tassi Attila is folyamatosan az első 10-ben autózott, azonban Comini még mindig csak küszködött. Három kört tett meg a pályán, és ideje csak azért nem minősítette őt az utolsó helyre, mert szegény Danny Kroes csak egyetlen kört tudott megtenni saját Cuprájával.
Végül Azcona futotta a legjobb időt, tehát a második edzés is az övé lett, de a nap egyértelmű győztese Paulsen. Vesztes azonban jóval több akad. Többek között mi is, nézők, mivel Comini és Briché is kiváló versenyzők, és rendkívül szoros csatákat vívtak Azconával és Paulsennel a SEAT Leon európakupás időkben… Azok szép csaták lennének a dobogóért most is…
A holnapi időmérőt még mindig live timing-ról kell végignéznünk (9:58-tól), de az első futamot már közvetítik YouTube-on.
(*Douglas Adams Galaxis útikalauz stopposoknak című regényében a 42 a válasz a nagy kérdésre az életről, a világmindenségről és mindenről)
Magyar Szilvia
Social Profiles