Az oroszlán és a főnix diadala

Fotó: FIAWTCR Official

A második verseny rajtja Vila Realban sokkal jobban sikerült, mint az elsőé. Legalábbis az éjszaka sikeresen összerakott autók mind túlélték. Néhány csapat csodát művelt, és például az a Hyundai, ami tegnap még lángolt Thed Björk alatt, ma reggel a pole pozícióba repítette. De később Mato Homola is állt a dobogó tetején. Ilyen volt a híres „bolond bál” Vila Realban…

Az időmérő edzésen sokaknak nem jött ki a lépés, például Yvan Muller és Tom Coronel is defektet kapott, ezért utóbbi egyetlen kört sem tudott megtenni. Az edzést egyébként ma is szakította meg piros zászló, akárcsak tegnap, bár ma ritkábban. A Q3-ba jutott versenyzők: Gabriele Tarquini, Michelisz Norbert, Thed Björk, Pepe Oriola és Yann Ehrlacher. Végül Björk autója bizonyult a legjobbnak – de hiszen tegnap még égett!! – nem hiába mondta Yvan Muller már Zandvoortban is, hogy neki vannak a világon a legjobb szerelői (akik egyébként javarészt svédek).

Szóval a mai első rajtra, a fordított rajtrácsosra így álltak fel azok, akiknek az autóját sikerült az éjjel összerakni: Gordon Shedden, Yvan Muller, Mato Homola, Jean-Karl Vernay, Aurelien Panis, Yann Ehrlacher, Pepe Oriola, Gabriele Tarquini, Michelisz Norbert, Thed Björk, John Filippi, Benjamin Lessennes, Nathanael Berthon, Aurelien Comte, Fabrizio Giovanardi, Nagy Norbert, Edgar Florindo, Denis Dupont, Esteban Guerrieri, Gianni Morbidelli, Frederic Vervisch, Szabó Zsolt, Jose Rodrigues, Tom Coronel.

El is jöttek szépen ebben a sorrendben, galiba nélkül. Később Muller annyira igyekezett támadni Sheddent, hogy végül Homola előzte meg őt. Az első kör végén jártunk ekkor, és nem sokkal az előzés után jött a sikán, amit a szlovák fiú kissé elrontott, és olyat nyomott le vállal a szalagkorlátnak, hogy azt hittük mind (ő maga is, mint később bevallotta), hogy ott is marad. De nem csak hogy tovább tudott menni, még a második helyét is meg tudta tartani. Ugyanakkor az eset némi torlódást idézett elő a középmezőnyben, akik kisebb fékezésekkel ugyan, de lekövették, hogy mi történt a sikánban, és sikerrel túljutottak rajta. Azonban mindezt a mezőny vége nem tudta követni, valaki elfékezte magát, és kisebb-nagyobb koccanások következtek. Ekkor jött Frederic Vervisch, aki ezen a 6-7 autós bolyon úgy rongyolt át, mint amikor valaki tömegben, egy szűk folyosón, mindkét kezével hadonászva rohan a meglehetősen sürgős dolgára (pl. a mellékhelyiségbe), és a nagy kapkodásban és hadonászásban egy-két embert a falnak csap. Szóval a belga is jól a falnak csapta autója farával Esteban Guerrierit, aki törött felfüggesztéssel benne is maradt a szalagkorlátban. Ugyanezen a sikános bulin vérzett el Denis Dupont és Nathanael Berthon is. Vervisch viszont úgy ment tovább, mintha mi sem történt volna. Ezek után fel volt háborodva, hogy áthajtásos büntetést kapott (Benjamin Lessennes-nel együtt, aki talán az egész koccanás-sorozat elindítója volt): „Azt hittem, éppen az történik, ami tegnap volt a rajtnál, és nem akartam ott maradni!” – védekezett Fred. Ez tény, de mások azért sajnos ott maradtak…

Aurelien Comte már tegnap is akkora hévvel támadta ezeket a kék, magas kerékvető köveket a sikánokban, hogy úgy nézett ki a képeken, mintha repülő autót vezetne. Sajnos ezen mára sem finomított, és bizony csak eltört az egyik agyongyötört felfüggesztése.

Mivel mindezek a boxbejárat környékén történtek, könnyedén el tudták távolítani a roncsokat, nem volt szükség a biztonsági autóra. Sheddent öt másodperces büntetéssel sújtották, amiért az első sikánt levágta. Ő meg azonnal el is kezdett hisztériázni a rádióban, hogy ez igazságtalan. Azért egy sokszoros BTCC bajnoktól ilyen felháborodást rádión nem mindennap hall az ember!

A továbbiakban békés vonatozásnak voltunk szemtanúi, néhány vicces pillanattal (pl. amikor beszóltak Mullernek a boxból rádión, hogy nyomnia kell, ő meg visszaszólt, hogy tudja), meg egy-két látványosan elrontott joker körrel. Talán emlékszünk, tavaly ilyenkor Rob Huff ragadt be John Filippi mögé, idén Björknek jutott ez a „megtiszteltetés”. Így jutottunk el a 10. körig, mikorra Mato Homola már letöltötte a joker körét, visszajött másodiknak, és az utolsó ember, aki még nem jokerezett, a vezető Yvan Muller volt. Yvan megpróbálta. Hajszál híján ugyan, de Homola mögé ért vissza, és a szlovák fiúnak csak egy kört kellett kibírnia egy négyszeres világbajnokkal a nyakán! De milyen kör volt ez! És megcsinálta! A Peugeot, amely csapatról megesküdtünk volna, hogy ebből aztán még pont sem lesz mostanában, nemhogy dobogó, immár a második győzelmét és a harmadik dobogóját szerzi idén!

Az első futam végeredménye (még vizsgálat alatt)

Alig pár perc szünet és némi szerelés után ismét felálltak a rajtrácsra a még megmaradottak. Sajnos Szabó Zsolt autója már nem volt harcképes, és Guerrieri és Comte autóját is kikérték a parc ferméből (aminek következtében csak a mezőny végéről indulhattak volna), de végül a Peugeot nem lett készen.

Björk, Tarquini és Michelisz ilyen sorrendben rajtoltak el, majd haladtak az élen, de Björk úgy elment, hogy a többiek csak bottal üthették a nyomát. Már a negyedik körre volt akkora előnye, hogy kényelmesen jött vissza az élre a letöltött joker köre után, és innentől kezdve, senkitől sem zavartatva megnyerte a versenyt. Hátrébb azért zajlottak a dolgok: Oriola kezdett nagy csatába Norbival, Coronel pedig a mezőny végén kitudjahányadik defektjét kapta a hétvégén, majd Nagy Norbert autóját láttuk a fal mellett. Először ezért jött be a biztonsági autó, majd két kör múlva távozott.

Fabrizio Giovanardinak nem mennek ezek a joker körök, egész hétvégén gondja volt velük, de most felkerült az i-re a pont: már a bejáraton eltalálta a rázókövet, de olyan szerencsésen, hogy azonnal eltörött a felfüggesztése. A lendület még átvitte a kijáratig, de aztán, ha valaki jött volna mögötte, nagy bajban lett volna, mert az Alfa blokkolta a kijáratot a joker ívről. Természetesen megint bejött a Safety Car. A biztonsági autó ideje alatt nem lehet joker kört teljesíteni, mire meg valakinek lett volna annyi előnye, hogy nekivágjon és ne veszítsen túl sok helyet, addigra megint visszajött a Safety Car. Így volt ez ismét: a 13. körben Shedden is sikeresen eltörte a felfüggesztését ugyanazon a kerékvetőn, ahol a többiek. A Biztonsági autó az utolsó körben hagyta el a pályát, és az első 9 közül csak Björk volt jokerezni, mielőtt az őrület – melyben Bruno Correia ismét megtette a legtöbb kört az élen – elkezdődött. A többieknek volt két választásuk: vagy ennek a körnek a végén mind egyszerre letöltik a jokert, vagy mind kapnak egy-egy 10 mp-es büntetést, mert nem töltötték le azt. Vicces volt gyakorlatilag a teljes mezőnyt egyszerre joker körön látni. Kicsit megkeverte a sorrendet, nem nagyon: Björk nyert, „amit a negyedik körben megtehetsz, ne halaszd az ötödikre” taktikával, Tarquini, Michelisz, Oriola, Homola, Vervisch, Ehrlacher, Lessennes, Panis, Vernay, Muller, Florindo, Guerrieri és Dupont előtt.

Így történt, hogy a hamvaiból feltámasztott Hyundai, mint a legendabeli főnix, egyenesen a győzelemig repítette a svédet. A dobogón két oldalt pedig a tegnapi ütközés óta a kezét még mindig fájlaló Michelisz és az megfázással küszködő, ezért csaknem összeeső Gabriele Tarquini csatlakoztak azon tétel bizonyításához, hogy a lehetetlen talán nem létezik… De máskor azért jobb lenne egészben és egészségesen túllenni egy versenyhétvégén, legyen szó akár versenyzőről, akár autójáról.

A következő hétvégét három hét múlva, a Slovakiaringen rendezik. A ma délelőtti sajtóinformáció fényében minden valószínűség szerint Rob Huff és Mehdi Bennani is felépülhet addigra, mert sérüléseik jóval kevésbé voltak súlyosak, mint eleinte hitték.

Magyar Szilvia

Comments

comments