Autóverseny monszun idején (WTCC, Japán)

Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI, FIAWTCC.COM

Ismét az időjárás miatt megcsonkított, esőben pacsálós, eléggé élvezhetetlen versenyeknek lehettünk szemtanúi, ezúttal Japánban. Az időjárásról senki nem tehet. Ez igaz. Csak a versenynaptárról! Márpedig a monszun azóta esik az évnek erre a szakára, amióta a Föld tengelye görbe, tehát ha nem akarunk monszunban versenyezni, akkor a versenynaptárban kéne változtatásokat eszközölni.

A monszun miatt került a második szabadedzés, az időmérő edzés és mindkét futam ugyanarra a napra, mivel az autók nem érkeztek meg időben (monszunban nem csak versenyezni nehéz, de hajózni a Japán tengeren is az!).

Az eső kisebb megszakításokkal végig esett Motegiben is. Az időmérő edzést Michelisz Norbert nyerte a Honda hazai pályáján, Nick Catsburg, Nestor Girolami, Esteban Guerrieri és meglepetésre az első öt közé kerülő Ryo Michigami előtt.

Az időmérő edzés végeredménye

Az első futamon viszonylag jó látási körülmények uralkodtak és kevésbé esett az eső, de a körülmények így is inkább hajózásra, semmint autóversenyzésre voltak alkalmasak. Az első két sorból Kevin Gleason, Tom Chilton, Yann Ehrlacher és Mehdi Bennani rajtoltak.

Gleason jól kapta el a rajtot, de az első kanyarba befelé menet megcsúszott alatta az autó, és Chiltonnak nem volt nehéz az élre állnia. Utána a britnek már nem voltak problémái semmivel, végig vezetve megnyerte a futamot. A problémát elsősorban a Volvók és a Hondák jelentették egymásnak. Nem feltétlenül azért, mert szándékos lökdösődésbe akarták fojtani a versenyt, hanem azért, mert a verseny már így is belefulladt az esővízbe. Ezért aztán az autókat a pályán tartani is művészet volt, hát még előzni vagy védekezni velük…

A harmadik körben Catsburg támadott, Michigami védekezése volt sikertelen, a két autó összekoccant, a japán megcsúszott egy kicsit, a holland így nyert egy pozíciót, amit később a versenybíróság egy áthajtásos büntetéssel honorált. Kicsit később Girolami is összeért hasonló akció végén Michelisszel, Norbi meg is pördült, kis híján bele is szálltak hátulról. Az argentin ugyanazt kapta a versenybíróságtól, mint holland csapattársa.

Az ötödik körtől Michigami támadta Huffot, a hatodik körben össze is értek, és – bár a japán is megpördült – most nem ítéltek senki ellen sem.

Az eső egyre jobban rákezdett ismét, az élen ekkor Chilton mögött Ehrlacher haladt, őt követte Thed Björk, mögöttük, Tiago Monteiro Hondájában Esteban Guerrieri.

A hatodik körben, Huff épp csak megszabadult Michigamitól, egyből Michelisszel akadt dolga. A brit egész nap panaszkodott, hogy nem tudják kihozni az autóból, ami benne van, így fel tudta egy darabig tartani Norbit, megvívták az egész nap legtisztább csatáját, de a Honda most felülkerekedett, és Huffnak bizony engednie kellett.

A kilencedik körben hármas csata bontakozott ki a 2. helyért, melyet Guerrieri, Björk és Ehrlacher vívtak. Az autók többször is összeértek, mindezek következtében Ehrlacher visszaszerezte a második helyét, és hagyta lökdösődni a Volvót és a Hondát. Kis cirkusz is volt a rádióban, mert Guerrieri arról panaszkodott, hogy Björk összetörte az autóját, és hogy megérdemel egy büntetést, Thed meg tanácstalanul állt az eset előtt: “Hát folyton letol a pályáról, mégis mit kéne csinálnom?” – kérdezte a csapatot. Büntetés végül nem lett a dologból, de talán néhány óra neheztelés a srácok között fennállt.

A 10. körben a bünetetése letöltése miatt visszaesett Girolami támadta, majd előzte Huffot, így alakult ki a végső sorred: Chilton utcahosszal nyerte a versenyt, Ehrlacher bejött másodiknak, Guerrierié lett a dobogó legalsó foka. Mögöttük a pontszerző helyeken Björk, Bennani, Gleason, Michelisz, Huff, Catsburg és Michigami végeztek.

Az első verseny végeredménye

A második verseny idejére a körülmények nagyon sokat romlottak, az eső ismét rákezdte, a mezőnyt csak a Safety Car mögött merték elengedni. A 3. körtől adtak szabad folyást az eseményeknek. Michigami az ötödik körben csúszott a kavicságyba, Chilton a hatodikban volt aquaplaningon ugyanabban a kanyarban. A hetedik körtől újra Bruno Correia vezette a mezőnyt, így aztán az addig összecsúszkált sorrenden változás nem állhatott be. Egyértelműen arra vártak, hogy a mezőny megtegye az eredeti versenytáv 80%-át, mert onnantól egész pontokat lehet osztani. Ez a 11. körben megtörtént, így piros zászlóval vetettek véget a pacsálásnak.

A rajtfelálláshoz képest sok változás nem történt, Michelisz mindvégig az élen haladt, így a futamgyőzelemért neki jártak a pontok, mögötte a két Volvo, Catsburg és Girolami végeztek a dobogón, valamint Guerrieri, Björk, Bennani, Ehrlacher, Gleason, Filippi és Chilton a pontszerző helyeken.

A második verseny végeredménye

A világbajnokság állása jelenleg így fest: Thed Björk vezet 228.5 ponttal, mögötte Michelisz (212), Catsburg (209), Monteiro (200), Chilton (184.5), Bennani (184), Guerrieri (180), Huff (142) és Girolami (110) lehet még matematikailag harcban a világbajnoki címért.  

A következő futamot három hét múlva, Makaó utcáin rendezik.

Magyar Szilvia

Comments

comments