Argentin párost igazolt Hondáiba a Münnich Motorsport

Fotó: Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

A Münnich Motorsport hétfőn megerősítette, hogy két Honda Civic-kel száll harcba 2019-ben a WTCR-ben, amiket két argentin versenyző, a tavalyi bronzérmes Esteban Guerrieri és Néstor Girolami fognak terelgetni.

Az elmúlt hetek folyamán egy ideig még az is találgatások tárgyát képezte, hogy láthatunk-e egyáltalán gyári támogatású Honda-csapatot idén a túraautó-világkupában (WTCR), aztán az elmúlt hét folyamán elkezdett zörögni a haraszt, ugyanis argentin sajtóértesülések váltig állítottak, hogy Néstor Girolami hondás színekben fog visszatérni a nemzetközi túraautózás porondjára, méghozzá egy csapatot alkotva honfitársával, Esteban Guerrieri.

Hétfőn pedig bebizonyosodott, hogy nem tévedtek a latin-amerikai újságírók, ugyanis a Münnich Motorsport bejelentette, hogy két Hondát indít a 2019-es szezonban, amiket a Girolami-Guerrieri duó fog terelgetni.

Esteban Guerrieri már a harmadik szezonját kezdi majd meg a WTCC-ben/WTCR-ben: a 34 éves pilóta 2016-ban, az argentin versenyhétvégén mutatkozott be, amit követően, 2017-ben egy erős bemutatkozó szezont produkált a Campos Racing Chevrolet Cruze-jával, olyannyira, hogy első teljes évét már a Honda gyári csapatánál, a sérült Tiago Monteiro helyetteseként fejezte be.

Ezt követően Guerrieri és a Honda kapcsolata szorosra fűződött, így az argentin tavaly, a WTCR-ben maradt a japánok gyári versenyzője, és a Münnich Motorsport versenyzőjeként indult, a Nordschleifén és Makaón pedig győzelemre is vitte a csapatot, sőt, az összetett bajnoki pontversenyt is a harmadik hely zárta.

„Nagyon boldog vagyok, hogy 2019-ben is a Honda Racing családjához tartozhatok és az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport színeiben folytathatom a versenyzést. Tavaly több hihetetlenül erős pillanatom is volt, mint például a versenynaptár két legnehezebb pályáján, a nürburgringin és a makaóin aratott győzelmeim” – nyilatkozta Guerrieri.

„Az pedig nagyszerű, hogy Bebu [Néstor Girolami – szerk.] is a csapat tagja lesz. Jó barátok vagyunk, és jó néhány éven át egymás ellen is versenyeztünk. Rendkívül gyors versenyző, ugyanakkor remek csapatjátékos, ami még nagyon fontos tényező lehet a számunkra a bajnokságért vívott küzdelemben” – tette hozzá.

Track walk done ✅ at @suzukacircuit_official 🇯🇵🙏

533 Likes, 7 Comments – Nestor “Bebu” Girolami (@bebugirolami) on Instagram: “Track walk done ✅ at @suzukacircuit_official 🇯🇵🙏”

Néstor Girolamit is 2016-ban láthattuk először a WTCC-ben, a Nika International Hondájának volánjánál, később pedig a Polestar Cyan Racinghez igazolt, 2017-ben pedig majdnem egy teljes éven át a svédek Volvóját terelgette, csapattársaihoz, a világbajnok Thed Björkhöz és Nicky Catsburghoz képest inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Ennek ellenére a kétszeres argentin túraautó-bajnok még világbajnoki futamgyőzelemmel is rendelkezik révén annak, hogy megnyerte az esőáztatta és ezáltal hamarabb félbeszakított kínai versenyt. A tavalyi évre kikerült a pixisből, de mint kiderült, csak egy évet kellett a partvonalon töltenie.

„Rendkívül büszke vagyok arra, hogy a Honda Racing családjához csatlakozhatok a WTCR-ben, az ALL-INKL.COM Münnich Motorsportnak pedig hálával tartozom, amit rám bízzák az egyik Hondájukat, ami a bajnokság szempontjából ütőképes lehet” – kommentálta a bejelentést Girolami.

„Tavaly a suzukai hétvégét a csapatnál töltöttem, és akkor egyértelművé vált számomra, hogy megvan bennük a potenciál ahhoz, hogy a bajnokságért harcoljanak. Nagyon örülök annak, hogy Esteban magam mellett tudhatom csapattársként, ugyanis remek kapcsolatot ápolunk egymással. Igyekszem a legjobb formámat nyújtani idén, már alig várom, hogy elkezdjünk tesztelni” – zárta gondolatait lelkesen a 29 esztendős versenyző, aki a tavalyi évet az argentin Super TC 2000-ben húzta le.

„Örülünk annak, hogy 2019-ben is a Hondával folytathatjuk a WTCR-ben. Amióta bemutatkoztunk 2013-ban a WTCC-ben, versenyképesség szempontjából évről-évre fejlődtünk, 2018-ban pedig az eddigi legjobb idényünket zártuk a WTCR-ben, ami folyamán négy futamgyőzelmet szereztünk, továbbá az egyéni összetettben és a csapatbajnokságban elcsíptük a harmadik helyet” – mondta a Münnich Motorsport csapatfőnöke, René Münnich a hír kapcsán, majd a következő gondolatokkal folytatta mondandóját: „A Civic Type-R TCR egy borzasztóan erő autó, ami köré izgatottan építjük a programunkat, Esteban és Bebu személyében pedig két élmenő pilótánk van, akik hozzánk hasonlóan vágynak arra, hogy a bajnoki címért harcoljanak.”

Tavaly megfordult a Münnich Motorsportnál Yann Ehrlacher, Timo Scheider és James Thompson is: a franciáról tudni, hogy a Lynk & Co-nál folytatja, a német pedig marad a csapatnál, csak a ralikrossz-világbajnokságban (WRX).

Ami meg a másik két Honda sorsát illeti, a japán manufaktúra közleményében egyértelműen leszögezte, hogy az egyik a suzukai hétvégén, több mint egy év kényszerpihenő után visszatért Tiago Monteiróé, aki „már készen áll arra, hogy teljes szezont fusson, és zsinórban a nyolcadik évben is a Honda Racing versenyzője legyen”. Azonban azt még nem tudni, hogy melyik csapatnál és kinek a csapattársaként fog versenyezni az ex-F1-es portugál.

Így fest a 2019-es WTCR-mezőny az eddigi hivatalos bejelentések alapján:

  • Cyan Racing (Lynk & Co): Thed Björk, Yann Ehrlacher, Yvan Muller, Andy Priaulx
  • Team Mulsanne (Alfa Romeo): ???, ???
  • Sébastien Loeb Racing (Volkswagen): Mehdi Bennani, Rob Huff, Johan Kristoffersson, ???
  • Hyundai Motorsport (Hyundai): Nick Catsburg, Augusto Farfus, Michelisz Norbert, Gabriele Tarquini

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

Comments

comments