Mondhatnám, hogy a délutáni versenyek amolyan egy sima-egy fordított módra alakultak az Alfa Romeo számára. A fordítottat felülhímezte némi argentin siker. A Slovakiaringen az idő nem lett jobb, csak a rajtrács fordított: Rob Huff indult az elejéről, az első három sor Nestor Girolamival, Aurélien Panisszal, Niels Langevelddel, Kevin Cecconnal és Esteban Guerrierivel lett teljes.
Huff jól rajtolt az élről, egy darabig tartotta is magát az élen, a két All-Inkl Honda zárkózott fel mögé. Fred Vervisch kiváló ralikrossz produkciót mutatott be, Benjamin Leuchter elvitte a gumibálát az egyik sikánból, Thed Björk pedig defektet kapott. Leuchter hiába ment tovább, a következő körben Luca Engstler durván „eltette láb alól”. Vervisch Audiját ekkor már a boxban próbálták a harmadik futamra visszaalakítani nem-ralikrossz üzemű versenyjárművé, míg Girolami éppen megelőzte Huffot és Farfus is a boxa elé hajtott, egy Yvan Mullerrel történő randevú után.
A negyedik körben már Guerrieri is Huff előtt volt és Ceccon is támadta a britet, Langeveld, Catsburg és Michelisz követték őket. Gabriele Tarquini áthajtásos büntetést kapott Panis kiforgatásáért, mialatt Jean-Karl Vernay belenyomta az előzéssel erőlködő Tiago Monteiro Hondáját a gumibálába. A francia megint úgy gondolta, hogy az ott az ő íve (akárcsak tavaly Wuhanban), és ő bizony abból ki nem száll senki kedvéért. A hetedik körben Ceccon, a nyolcadikban Catsburg is megelőzte Huffot.
„Nem tudjuk, hogy mi van az autóinkkal, teljesen ellentétes dolgokról számolunk be a csapatnak. Órákig ülünk egy-egy megbeszélésen, hogy kitaláljuk, mi lehet ez – magyarázta Huff. Aztán hozzátette: „A második versenyen jól rajtoltam, meg tudtam tartani a vezető helyet, de egyszerűen ennyi volt az autóban. Híján voltunk a sebességnek, ezért a többiek meg tudtak előzni. Ugyanakkor jelen esetben az ötödik hely nagyon jó, elégedett vagyok vele.”
Akik azonban igazán elégedettek lehetnek, azok a Münnich Motorsport versenyzői, sőt a csapat minden tagja: Nestor Girolami három hétvégéből három győzelmet húzott be, rendszeres vendégek mindketten a dobogón Guerrierivel, vezetik az összetett pontversenyt. Kívánhat-e ennél többet egy csapat? Boldog argentin ölelkezésbe fulladt a díjkiosztó előtti néhány perc. A harmadik helyezett Ceccon állt a sarokban, egy idősebb hölgy kezét fogta, mindketten könnyes szemmel nézték a másikat…
Az utolsó versenyre ugyancsak esőben kezdett el készülni a rajtrács, de a rajtra kisütött a nap. Ma lerajtolta Catsburgot, a harmadik körig nagyobb, említésre méltó esemény nem történt. Ma mögött a Catsburg, Michelisz, Ceccon, Langeveld, Haglöf, Azcona, Guerrieri, Panis, Huff sorrendben haladt a mezőny. Az ötödik körben kezdte Tarquini támadni Huffot és Ceccon is ekkor előzte meg Catsburgot. Girolami elment kavicsot gyűjteni, Tassi Attila pedig füvet nyírni. Martin Haven viccesen referált is erre az esetre meg a Vervisch-félére, mondván, hogy talán szólni kellett volna a srácoknak, hogy a múlt héten lenyírták a füvet a pálya körül, már nem kell.
A hetedik körtől Michelisz támadta Ma Qing Huát, a nyolcadiktól csatlakozott hozzájuk Ceccon, ő meg Micheliszt kezdte gyepálni hátulról. Ennek következtében a kínai elöl némi levegőhöz jutott és meglépett.
Catsburg kezdett hátracsúszni, túlmelegedett a motor az autójában, Langeveld, Guerrieri, Azcona is elmentek mellette, majd sorban a többiek. A 10. körben érdekes csata játszódott le: Tom Coronel a világ végéről rajtolt a pénteki időmérős defektje miatt, de nagy versenyt futott a második és a harmadik futamon is. Most is ott haladt valahol a 10. hely környékén, amikor belekeveredett a hátulról érkező hármas, Tarquini, Huff és Haglöf csatájába, akik összeértek, és a kavarodásból természetesen Tom jött ki a legrosszabbul. Közben Ceccon már megelőzte Micheliszt, Norbi dolgozott a megoldáson, és az utolsó körben sikerült visszaszereznie a második pozíciót. Végül így intették le őket: Ma, Michelisz, Ceccon.
Az imént argentin ölelkezés volt, most olasz: az egyik Alfa tetején álltak össze, Ma és Ceccon, egy nagy-nagy csapattársi ölelésben. Mi még nagyon is emlékszünk rá, mert itt voltunk, amikor Kevin ugyanebben a sajtószobában adta élete legelső túraautós interjúját: két kört tett meg az autóval előtte, fogalma sem volt, hogy mi lesz… Majdnem egy év telt el: siker van és boldogság… Meg egy nagy-nagy mosoly, miközben ez a lókötő, langaléta olasz belemondja a mikrofonba: „Anyám egy átlagos nő, de van neki egy rettenetes fia. Ma láttam sírni. Azt ugyan nem tudom, hogy örömében, vagy bánatában sírt-e, hogy ilyen fia van!”
A második verseny végeredménye: Nestor Girolami, Esteban Guarrieri, Kevin Ceccon, Nick Catsurg, Rob Huff, Norbert Michelisz, Mikel Azcona, Niels Langeveld, Ma Qing Hua, Tom Coronel, Yvan Muller, Jean-Karl Vernay, Gordon Shedden, Mehdi Bennani, Johan Kristoffersson, Tiago Monteiro, Yann Ehrlacher, Andy Priaulx, Gabriele Tarquini, Daniel Haglöf, Augusto Farfus, Thed Björk.
A harmadik verseny végeredménye: Qing Hua, Michelisz, Ceccon, Langeveld, Azcona, Guerrieri, Farfus, Panis, Tarquini, Engstler, Björk, Catsburg, Huff, Muller, Shedden, Leuchter, Monteiro, Kristoffersson, Bennani, Ehrlacher, Vervisch, Priaulx, Coronel, Girolami, Tassi.
Magyar Szilvia
Social Profiles