Az E-TCR EU második fordulóját szerda este rendezték a virtuális Red Bull Ringen. Nagy Dániel megszerezte a pole-t, majd onnan rajt-cél győzelmet aratott az első versenyen, míg Niels Langeveld a fordított rajtrács második kockájából tette ugyanezt a másodikon. A „hétvége” legtöbb virtuális pontját mégis Gilles Magnus szerezte, ezzel övé lesz a két valós Yokohama a majdani valós szezon második versenyén.
Még az eleje előtt kezdve, a múltkori, spái virtuális összeröffenésünk után tucatjával szórta a versenybíróság a büntetéseket. Ezek közül a legtöbb arról szólt, hogy mindenkit kizártak, aki megnyomta az escape gombot. A briefingen ugyanis elmondták, hogy azt tilos megnyomni verseny alatt. (A gép ilyenkor visszateszi az autót a paddockba, és utána a versenyző a többiek után eredhet, némi időbüntetéssel. A szervezők úgy voltak vele, hogy aki kiesett, az maradjon is kint, technikai lehetőségek és automatikus időbüntetés ide vagy oda… Ez persze felveti a kérdést, hogy mi van azzal az alapvető dologgal, hogy tulajdonképpen csak játszani jöttünk, és mindenki szeretne játszani, még ha a mezőny végén is…)
Ezen felül újabb fél tucat versenyző (köztük Mikel Azcona és Gilles Magnus) kapott 25 vagy 10 mp időbüntetést, mivel összeértek vagy nekiütköztek más autóknak.
Jó hír viszont, hogy a szerver virtuális fenekét is széjjelrúgták a szervezők, mivel sokakat nem engedett játszani, így innentől új szerverünk van! És ez eddig nagyon is jól működik.
Ausztriába visszatérve, a verseny képét látva legalább ennyi büntetésre számítunk majd, de egyelőre a versenybíróság nem végzett a felvételek elemzésével. Az eddig meglévő versenyzők mellé Luca Filippi is csatlakozott a mezőnyhöz.
Mint mondtam, az időmérő és az első futam Nagy Danié lett, ám mögötte több érdekes jelenet is lejátszódott. Többek között a kiváló időmérőt futó és a harmadik helyről rajtoló Jimmy Clairet is áldozatul esett egy lökdösődésnek, ami félig-meddig családban marad. A rajt után Jimmy mögött az ötödik helyen Mato Homola, a hatodikon Teddy, a hetediken Aurélien Comte, a nyolcadikon pedig Langeveld követték a Nagy-Magnus-Tenke triót, akik igyekeztek elhúzni az élen. Több koccanást követően Homola kissé túl közel került Jimmyhez, nagy fékezése arra kényszerítette Teddyt, hogy blokkolva álljon a fékre, ezt pedig Comte már nem tudta lereagálni, és fékezett ugyan, de megpuszilta Teddy hátsó lökhárítóját. (Ugyanebben a pillanatban kaptak egy vállast oldalról Langeveldtől.) A lökéshullám előrefelé átterjedt a Hyundaira és a kék Peugeot-ra is, minek következtében Jimmy szépen kiforgott, és a 10. helyről folytathatta… Bűnöst elég nehéz megállapítani ilyenkor, viszont eléggé nyilvánvalónak látszott már ekkor, hogy mintha a játékosok nem érzékelnék pontosan, hogy mennyi is köztük a virtuális távolság. (Esetleg opcióként felmerül, hogy a periféria kimenő jelei és a játékba érkező jelek között nagyobb a késés, mint az ilyenkor elvárható.) Jimmy pokoljárása folytatódott, amikor egy fél körrel később Andreas Bäckman szintén kipörgette, és immár a 20. hellyel kellett beérnie.
A Langeveld – Comte duó még nem számolt le egymással, erre egy külön menetük volt. A kör közepén a holland előzési kísérlet során meglökte a franciát, aki ettől belefordult a szalagkorlátba. Aurélien minden bizonnyal boldogan vette tudomásul, hogy csak a virtuális térben történt mindez, pedig nekem a lelki szemeim előtt már felrémlett, amint az E-pályamunkások szaladnak az E-gereblyéikkel összegyűjteni az E-roncsokat. (Ha igazából történik, bizonnyal még a DG sokat látott szerelői sem rakják ki a puzzle-t a következő fordulóig sem!) A Peugeot visszacsapódott, keresztül a pályán, telibe kapta az Audit, amit a másik oldali szalagkorlátba préselt, majd vígan folytatta útját (bár a 8. helyről már nem tudott előrébb kerülni). Langeveld a mezőny végéről vágott ki egy felzárkózást a 11. helyig, minek következtében a fordított második kockája az övé lett a második futamra.
Nagy eddigre már olyan előnyt épített ki, hogy semmi nem akadályozhatta a győzelemben. Tenke igyekezett azon, hogy Magnust meg tudja szorongatni, de nem volt nagyobb esélye a második helyre. Mögöttük a Teddy Clairet – Homola – Azcona trió körökön keresztül folytatott heves csatározást, többször még szendvicseset is játszva, őket biztonságos távolságból figyelte Boldizs Bence, akit Comte nem ért utol a leintésig sem. Később Clairet elhúzott, Boldizsra és Azconára hagyva Homolát.
Hátrébb is többen estek áldozatul annak, hogy mintha a versenyzőtársuk nem látná vagy érezné, hogy hol van vége a másik autónak és hol kezdődik a sajátja. Mivel ilyen jelenetek egész este tucatjával történtek, nem feltétlenül bizonyos, hogy a játékosokban van a hiba…
Végül a befutó: Nagy, Magnus, Tenke, Teddy Clairet, Homola, Boldizs, Azcona, Comte, Al-Khelaifi, Studenic, Langeveld, Andreas Bäckman, Coronel, Jimmy Clairet, Luca Filippi.
Valami különös, kifacsart, játékbeli logika révén az első verseny (és nem az időmérő) első 12 helyezettje adja a fordított rajtrácsot, vagyis Bäckman és Langeveld első sorral nyitottunk. Langeveld lerajtolta Bäckmant és el is húzott az élen. Az első kanyarban a középmezőny autó-snookert játszott, adott kameraállásból megállapíthatatlan, hogy ki kezdte. Igazság szerint a valóságban nem pattannak vissza a szalagkorlátról az autók (vagyis nem ilyen mértékben), így ekkora kavarodás nem lett volna. Viszont néhányan romokban hevertek volna…
Pont úgy, ahogyan Comte autója ismételten: az első kanyar után Al-Khelaifi billentette ki a Peugeot-t az egyensúlyából, aki ettől Boldizsba fordult, majd a bukótérbe pattant. (Ez az autó is tökéletesen ott folytatja virtuálisan, ahol tavaly abbahagyta igazából: majdnem minden futamon összetöri valaki!) Ez után Comte nagy hajrát vágott ki a tökutolsó helyről és a 11.-ig előre is jött. Kár, hogy mindebből egy fél előzést sem láttunk.
Magnus, Boldizs és Tenke találtak egymásra, aminek az lett a vége, hogy a belga meglóghatott, a magyarok meg egymást pofozták le. Többször is összeértek, mielőtt Boldizs egy kisebb tömegjelenet végén a bukótérbe sodródott. Közben még Nagy és Al-Khelaifi autójának is nekipattant, amibe aztán még Briché is belecsúszott.
Féltávnál Langeveld vezetett Azcona, Andreas Bäckman, Homola, Teddy Clairet, Magnus, Nagy, Tenke, Briché és Al-Khelaifi előtt. Már tartott a magyarok csatája, és jónéhány körön keresztül élvezhettük is. Közben Teddy és Andreas is elkezdtek harcolni az 5. helyért. Comte már a 11. pozícióba verekedte előre magát, ott azonban régi barátja és az első kanyar béli autó-snooker egyik áldozata, Jimmy állta útját: nem is engedte el Aurélient, százéves barátság ide vagy oda…
Langeveld utolérhetetlen volt, Azcona, Homola, Magnus, Teddy Clairet, Andreas Bäckman, Tenke, Nagy, Al-Khelaifi, Jimmy Clairet, Comte, Boldizs, Coronel, Baert és Martin Ryba végeztek mögötte a pontszerző helyeken.
Nem meglepő módon az eredmények vizsgálat alatt vannak, ugyanakkor egyelőre úgy tűnik, a hétvége díja Gilles Magnust illeti meg.
A következő virtuális találkozót a Hungaroringen rendezik majd, május 27-én, szerdán este.
Magyar Szilvia
Social Profiles