A tegnapi nap folyamán a Volvo bemutatta új WTCC versenyautóját és kihirdette a 2017-es idényre nevezett csapatát. A csapat a várakozásoknak megfelelően Thed Björk mellé alkalmazta Néstor Girolamit és Nick Catsburgot.
A teljesen svéd alakulatnak már tavaly év közepén javasolta Francois Riberio, hogy hagyjanak fel a csak-svéd felállással, hiszen az szerinte nem volt eredményes. Robert Dahlgren közben elhagyta a Volvót, Nick Catsburg szabad préda lett és természetesen a promóternek kellett egy ütőképes csapat, amibe beültetheti Girolamit, hogy José María López távozásával az argentin piacot el ne veszítse. Így állt hát össze a furcsa svéd-argentin-holland trió egy svéd csapatban.
Mint a sajtótájékoztatón elmondták, a csapat elsődleges célja, hogy a világbajnoki címért szálljon harcba. A Lada és Citroën kiválásával ehhez már csak egyetlen gyári ellenfelet, a Hondát kell legyőzniük.
Sajnálatos módon azt még mindig nem állíthatjuk biztosan, hogy mezőny is lesz, melyben versenyezni tudnak majd az új kékek is, hiszen a létszám még mindig kritikán (és rendezői munimumon) aluli. A Viktor Shapovalov által talán futtatni szándékozott háromautós privát-Lada alakulatról azóta sem hallottunk semmit, amióta bejelentették, hogy létezik. A Zengő ugyan nevezett két autót, de csak egyik versenyzőjét ismerjük, valamint négy privát Citroën, három gyári Honda és most már a három Volvo van képben. Tehát még mindig csak 12 autó van a mezőnyben. Tom Coronel a szokásos anyagi gondokkal küszködik, miközben a levetett Chevrolet-ék halomban állnak, a kis csapatok háza tájáról pedig semmi hír (leszámítva a Zengőt).
Egyszóval a svédek harcra készek, az autóik legalábbis mutatósak, de hogy a furcsa – és kétségtelenül gyors – trió kik ellen szállhat harcba, az még mindig kérdéses. Az éves teszt- és média nap két hét múlva esedékes, Monzában.
Magyar Szilvia
Social Profiles