A Target Competition elvétette a célt, már amennyiben az a pokolra nem jutás lett volna, de a magyar-angol szójátékon túl legfőképpen az mondható el a TCR EU bajnokavató fináléjáról, hogy Azconának sima volt az útja a bajnoki címhez, Nagy Dánielnek a dobogóra, Kris Richardnak meg idő előtt hazafelé…
Még a tegnapi nap folyamán történt, hogy a Target (magyar fordításban ’cél’) versenyzője, Kris Richard immár sokadszor járt a felügyelőknél, és egy eléggé trágár Facebook posztban kifakadt emiatt. Ennek egyenes következménye volt, hogy a stewardok ezt nem nézték jó szemmel, s mivel úgy gondolták, hogy sérti a morális megítélésüket, Richardot az egész hétvégéről kizárták. Lenne mivel kommentálnom, de, mivel ez mégiscsak a bajnokavató futam leírása, ezt majd máskor teszem meg. Szóval ketten maradt a Target, Dusan Borkoviccsal és Reece Barr-ral, ezáltal nagyjából el is vétették a célt a csapatbajnoki összetettben (ami a verseny végén a Hell – magyar fordításban ’pokol’ – csapatára szállt), még mielőtt elrajtoltak volna.
A rajtrács ma fordított volt, Richard nélkül. Terting, Halder, Nagy, Sutton, Michelisz, Michelisz, Borkovic, Azcona és Files volt az első 4 sor, és délután, valamivel négy óra előtt kialudtak a piros lámpák.
A rajt sima volt, a harmadik kanyarig ment is minden, mint a karikacsapás. Ekkor kötött ki a sóderben Mukong Sathienthirakul, és szintén kirándult, bár visszajött Maxime Potty. Ekkor még nem küldték be a Safety Cart, csak amikor már egy egész koccanássorozat végeztével Nathanael Berthon, Tassi Attila és Garilov autói is szanaszét hevertek a sóderágyakban, Borkovic pedig csak a boxig talált el a sajátjával…
Hogy egészen pontosan hol kezdődött, azt nem lehetett tudni, nekünk ott, ahonnan a rendező kolléga vágta a visszajátszást. Szóval a Garilov – Berthon esetből nem láttunk semmit, a másik meg úgy nézett ki, hogy Borkovic előzni próbálta Azconát, összeértek, az autó beszitált, nehezen volt irányítható és épp egy sikán jött soron, amin Borkovic úgy rángatta át az autót, hogy az egyébként az Azcona előtt haladó Tassi Attilát sajnálatos módon telibe találta. Attila belefordult a kavicságyba, benne is maradt, Dusan pedig a garázs előtt hagyta az autót.
A biztonsági autó mögött a következő sorrendben haladtak: Mike Halder vezetett Nagy Dani, Peter Terting, Ashley Sutton, Michelisz Norbert, Josh Files, Mikel Azcona, Jean-Karl Vernay, Julien Briché, Francisco Abreu és Stian Paulsen előtt. Közben Jens Reno Møller és Danny Kroes szintén a garázs előtt fejezte be a versenyt.
A Safety Car a negyedik körben távozott az élről, Sutton megelőzte Tertinget, Paulsen pedig Abreut. Hátrébb Stefano Comini előbb jó rajtot vett, majd nagy menetelést vágott ki: már a 13. helyen járt.
A ötödik körtől Briché támadta Vernay-t, aki Azconától nem tudott haladni, de egy darabig még megelőzni sem tudta a spanyolt. Egy körrel később Sutton szállt rá Nagyra, majd sok csatározás után mégsem előzte meg. Nem úgy Vernay Azconát, aki úgy volt vele, hogy nem kockáztat semmit, hadd menjen az Audi, ha annyira siet valahova. Ment is, Briché meg jutott a nyomon ahová honfitársa: Azcona elé. A spanyolnak egyetlen pont elég lett volna akkor is, ha Vernay varázsló és nyeri a futamot, de tudta, hogy Vernay amúgy nem az… Közben a 13. helyen Comini és a Bäckman testvérek szórakoztatták egymást, szerencsére nagyobb veszteségek nélkül. Jean-Laurent Navarro magánszámot mutatott be: belepördült a kavicságyba, Fulin meg garázsmenetbe váltott.
Már csak két kör volt hátra, amikor Briché meredeken zuhanni kezdett az időmérő monitoron, végül egy kör múlva a garázsa előtt állapodott meg. A pálya rettenetesen zabálta a gumikat, tegnap ez okozta Josh Files vesztét is, és mások is posztoltak rémisztő állapotban lévő gumiabroncsokról képeket. Még jó, hogy nagyobb baj nem történt senkivel. Mindazonáltal valószínű, hogy ezt most elgumizta Briché is. Közben Files Vernay-t előzte, Comini pedig Abreut, így a svájci már a 11. helyen robogott.
Előrébb sajnos nem került, mert az óra 23-mat ütött, elkezdődött a plusz egy kör, az Európa kupa utolsó köre. Ennek végén Mike Halder megszerezte első Európa kupás győzelmét, rögtön első hétvégéjén, Nagy Dani vigasztalódhatott egy második hellyel, és Ash Sutton is felállhatott a dobogóra. Michelisz, Terting, Files, Vernay, Azcona, Paulsen és Barr futottak be a pontszerző helyeken, Comini bármekkora hazafutást vágott is ki, a 11. hely nem ért pontot. Ráadásul a levezető körben látványosan szétrobbant az egyik gumija.
Azconának viszont bajnoki címet ért a nyolcadik hely, amolyan autó tetején ugrálósan, sisakdobálósan, nagyon boldogan. Emlékszem: az egyetlen győzelmét Zandvoortban szerezte a szezonban. Ott voltam, és az orra alá dugtam a diktafont. Közölte, hogy nem elégedett az autó teljesítményével. Megkérdeztem, hogy mégis, mivel lenne elégedett, hiszen nyert! Most nem vagyok ott Barcelonában, de ha ott lennék, bizonnyal megint az orra alá dugnám a diktafont, megkérdezve, hogy most ugyan bizony elégedett-e már. Mert a Cupra vezetőség láthatóan nagyon az volt ezzel az eredménnyel.
A csapatbajnoki címet mégis egy hondás alakulat, a Hell Energy KCMG, Tassi Attila csapata vitte haza az első teljes idény végén.
A TCR autókkal futott Európa kupa-győztesek sorában tehát Aurélien Comte, 2017 mögött 2018 Mikel Azconáé, és a DG Sport Competition mögött az idei év a Hell Enegry KCMG-é.
Ahogy a régi orosz mese végződik: „A mesének vége, menj és dolgozz!”, ahogy pedig egy amerikai mondás tartja: „Mindig jő új tavasz!”.
A TCR EU sorozatának idénre vége, de jövőre remélhetőleg még ennél is sokkal jobb lesz. Legalábbis mindenki dolgozni fog rajta.
A 2018-as Európa bajnoki kiírás teljes ponttáblázata itt elérhető.
Magyar Szilvia
Social Profiles