A Mercedes AMG DTM csapata ma bejelentette a 2017-es csapatfelállását, újdonság többek között a korábbi Audi versenyző, Edoardo Mortara és a visszatérő Maro Engel. A költségcsökkentési egyezménynek megfelelően a Mercedes AMG-nek is hat autóra kellett redukálnia a DTM-es mezőnyét, mindegyiket a HWA csapat fogja menedzselni.
Mortara azután csatlakozott a stuttgartiakhoz, miután a 2016-os évadot az Audi Sporttal az összetett második helyen fejezte be. „Várom már a 2017-es szezont, és, hogy az új csapattársaimmal dolgozhassak” – mondta Mortara. – „Meggyőződésem, hogy együtt nagyszerű eredményeket tudunk elérni a csapat számára.”
A másik nagy változás a Mercedes AMG-nél Maro Engel visszatérése. A német versenyző 2008 és 2011 között már versenyzett a DTM-ben, majd a GT karrierjére, illetve újabban a Formula E-re fókuszált, de mindig hű maradt a csillagos márkához.
Gary Paffett, Lucas Auer, Robert Wickens és Paul di Resta azok a versenyzők, akik a tavalyi gárdából megmaradtak, búcsút kell intenünk Christian Vietoris, Maximilian Götz és Daniel Juncadella személyének. Maximilian Günther, az FIA Formula 3 tavalyi összetett második helyezettje tesztpilótai állást tölt majd be a Mercedes DTM csapatánál.
Ulrich Fritz, a Merdeces AMG DTM ügyvezető igazgatója elmondta: „Van új autónk, új gumijaink és egy csökkentett létszámú pilótagárdánk. A verseny így kiélezettebb lesz, mint a DTM-ben valaha. Pontosan ezért örülök, hogy egy ilyen magas színvonalú csapatot hoztunk össze, mint Edo, Lucas, Paul, Gary és Rob, akik már mind nyertek versenyt a DTM-ben, és minden képességük megvan ahhoz, hogy beleszóljanak a bajnokságért vívott harcba.”
Az új Class One szabályrendszer 2017-es érkezésével a DTM csapatok folytatják a motorfejlesztéseket. Mindhárom gyártó visszatér a pályákra is: február 23-tól indulnak a szezon előtti tesztek Portimaóban.
Szöveg és fotó: Erika Schneider
Social Profiles