Vasárnapra virradóra némileg módosult a versenyek rajtrácsa: még a szombati időmérőt követő ellenőrzések után döntött úgy az FIA, hogy a Q2-ben a tizedik helyen végző Dusan Borkovicot kizárják a kvalifikációról. Ennek oka az volt, hogy az ellenőrzések során kiderült, hogy a Campos Racing versenyző autójának alváz-magassága nem felelt meg a szabálykönyvben előírtaknak.
Borkovic eredményeit emiatt törölték és mindkét futamra rajtrács végére száműzték. A szerb versenyző ezzel nem értett egyet, hivatalos Facebook oldalán azt írta, hogy a rázókövek használata miatt állítódott el a megfelelő beállítás, azonban a versenybírók figyelmen kívül hagyták Borkovic magyarázatát. Az időjárás egyébként megkegyelmezett a WTCC mezőnyének. Míg a kora reggeli órákban még úgy tűnt, hogy szakadó esőre lesz kilátás – hiszen 9-10 óra magasságában igencsak ömlött az égi áldás – a 13.30-as rajtra ugyan nem tűntek el az esőfelhők, azért már a nap is elő-elő bukkant.
Az első futam rajtját nagyon jól kapta el a Zengő Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert, aki 5 helyet ugrott előre. Muller és Lopez megőrizték pozícióikat, ahogy Monteiro,Tarquini és Bennani is, azonban Loeb jelentősen visszaesett. A két citroënes szinte rögtön elhúzott a mezőnytől. Az első kör végére Muller, Lopez, Monteiro, Tarquini, Bennani, Michelisz, Loeb, Coronel, Chilton és Thompson volt az első tíz sorrendje, míg a rajtrács végére száműzött Borkovic egyszerre négy pozíciót jött előre, a húszadikról a tizenhatodik helyre.
Lopez mindeközben tartotta Muller tempóját, a harmadik kör végére a francia versenyző előnye mindössze 0.879 másodperc volt. Ezalatt Tom Chiltonnak annyira megsérült az autója – a motorháztető gyakorlatilag félig leszakadt –, hogy már az ötödik körben a boxba kellett hajtania. Michelisz Norbertre közben a kilencszeres rali világbajnok helyezett nyomást, a francia versenyző a negyedik kör végére 0.658 másodpercre közelítette meg a Zengő Motorsport pilótáját, a magyar versenyző viszont proteames versenytársára, Mehdi Bennani tapadt rá szorosan.
A futam közepén Rob Huff megelőzte csapattársát, James Thompsont, akit nem sokkal ezután Valente és Borkovic is lehagyott. Később Huff és Valente is egymásra talált, ráadásul Dusan Borkovic is felzárkózott a sorra. Végül Valente elment Huff mellett, Borkovic viszont a befutóig sem tudta megelőzni Huffot. Kozlovskij ezalatt feladta a versenyt, DiSabatino pedig kicsúszott, de vissza tudott térni a pályára. Félidőben Mullernek 2.087 másodperc előnye volt a második helyen autózó Lopezzel szemben, a Honda legjobbja, a portugál Tiago Monteiro volt a harmadik pozícióban.
Az utolsó körökre is maradt egy előzés: Pasquale DiSabatino harcolt meg Engstlerrel a tizenötödik helyért. A kockás zászló végül Yvan Mullert intette le az első helyen, mögötte José María Lopez futott be a másodikként 1.202 másodperces lemaradással. A Honda versenyzője, Tiago Monteiro lett a harmadik, de a portugál pilóta tetemes, 8.961 másodperces hátránnyal ért be Muller és Lopez mögött. Michelisz Norbertnek sikerült megtartania hatodik pozícióját és ezzel maga mögött tartania Sébastien Loeböt, a francia a Zengő Motorsport pilótájához képest 0.803 másodperces hátránnyal ért célba a hetedik helyen.
A francia szurkolói különítmény roppant lelkesen énekelte a himnuszt Mullernek – ezúttal is kétszer.
A fordított rajtrácsnak köszönhetően Hugo Valente indulhatott az élről a második futamon, míg az első versenyt feladni kényszerülő Kozlovskij a rajtrács végére került. Michelisz Norbert a tizenegyedik, a Citroën triója pedig a nyolcadik-kilencedik-tizedik helyről, Loeb-Lopez-Muller sorrendben vághatott neki a második megmérettetésnek a Hungaroringen.
Valami, eddig egyelőre homályos (de remélhetőleg hamar kiderítjük majd) ok miatt Mehdi Bennani helye üres maradt a rajtrácson, és a boxutcából sem ment a mezőny után.
A Campos Racing francia versenyzője alaposan elrontotta a rajtot: Valente mellett ketten is elmentek, így az első kanyarnál már a Morbidelli-Monteiro duó állt az élen. A portugál pilóta remekül kapta el a startot, hiszen a hetedik helyről ért fel a másodikra. Michelisz Norbert is előrébb lépett egy pozíciót, de Rob Huff szorosan tapadt rá, miközben Muller és Lopez is elmentek Loeb mellett. Huffot később Borkovic előzte meg, így a brit versenyző visszacsúszott a 12. helyre.
Chilton a futam elején kicsúszott a hármas kanyarban, de sikerült a hetedik helyre visszatérnie, azonban Kozlovskij nem mondhatta ennyire szerencsésnek magát: 5 kör megtétele után technikai hiba miatt ismét fel kellett adnia a futamot, így az orosz versenyző nullázott a WTCC magyar versenyhétvégéjén. Közben Sébastien Loeb küzdött Gabriele Tarquinivel a nyolcadik helyért: egyszer sikerült is elmennie a Honda pilótája mellett, de az olasz versenyző szinte azonnal visszavette a pozícióját. Eközben a Zengő Motorsport magyar versenyzője is felzárkózott a kettősre, bár megelőzni nem tudta őket.
Az élen eközben a Morbidelli-Monteiro-Valente trió küzdött a futamgyőzelemért, ők hárman sokáig 1.2 másodpercen belül voltak egymáshoz viszonyítva, de a Taquini-Loeb-Michelisz trió is 1 másodpercen belül autózott körökön át. Kicsivel később Valente némileg leszakadt Morbidellitől és Monteirótól, Lopez viszont keményen támadta csapattársát, Yvan Mullert. Talán a verseny egyik legszebb momentuma volt, amikor Coronel, Muller és Lopez kanyarokon át szinte egymást mellett helyezkedett a pozíciókért.
A 11. kör végére Loeb már szorosan Tarquini nyomában volt, mégsem tudott az olasz versenyző mellett elmenni. Eközben Michelisz is megközelítette Loeböt mintegy 0.534 másodpercre, de nem tudott ennél közelebb férkőzni a francia rali világbajnokhoz. Ugyanebben a körben Lopez majdnem megelőzte Mullert: az argentin versenyző előbb belülről, majd a külső íven próbált elmenni francia csapattársa mellett, de a négyszeres világbajnok megvédte a pozícióját.
A futamot végül az ALL-INK.COM versenyzője, Gianni Morbidelli nyerte meg Tiago Monteiro előtt, aki csupán 0.350 másodperces hátránnyal futott be. Az utolsó kanyarokon sem volt még biztos a győzelem sorsa, mivel Morbidelli hibázott, így Monteiro illetve a végül harmadik helyen végző Valente is majdnem elment az olasz versenyző mellett. A negyedik helyet fantasztikus vezetéssel védte meg végig a futam során Tom Coronel, a frissen újraalkotott autójával. Michelisz Norbert a tizedik pozícióban fejezte be a futamot, Muller és Lopez az ötödik-hatodik helyen futott be, Loeb pedig a kilencedik lett. Az első tíz még Chilton és Tarquini hetedik-nyolcadik helyével egészült ki.
Gianni Morbidelliről régóta tudjuk, hogy hangulatember. Amikor például két éve a Superstars színeiben olyan rosszul ment neki, sorozatban mondták le a kollégák az interjúkat vele, mivel nem volt éppen abban a hangulatban… Most viszont, a WTCC legkisebb embere a legnagyobb örömöt mutatta a győzelem után. Mintha egy pillanatra sírni láttam volna a dobogón. Egyik kolléga meg is kérdezte a sajtótájékoztatón, hogy érzi-e az elégtételt a két évvel az előtti eset miatt. “Az ugyan egy másik világbajnokság volt, de igen.” – válaszolta a kis olasz.
Tény, hogy a második futamon olyan dobogó született, melyre nem sokan (vagy egyáltalán senki sem) fogadtak volna, de ennyi év és ennyi győzelem után az autósportban így örülni egy győzelemnek: példaértékű.
Kovács Noémi, Magyar Szilvia
Fotó: motorzaj.hu
Social Profiles