A káosz és a norisring királya is győzött

Fotó: DTM Official, Norisring 2019

René Rast és Bruno Spengler győzelmét hozta a norisringi DTM-hétvége – előbbi a rajtnál beragadva és a mezőny végéről felzárkózva, utóbbi pedig 2017 óta először állhatott fel a pódium legfelső fokára.

René Rast lefulladása volt a legmeghatározóbb történés a német túraautó-bajnokság (DTM) norisringi első futamának rajtjánál, de szerencsére az egyébként a második sorból induló Audit gond nélkül ki tudták kerülni a többiek. Eközben Nico Müller jó rajtot fogott, így meg tudta őrizni vezető pozícióját, míg mögé Bruno Spengler zárkózott fel, megelőzve a másik BMW-s versenyzőt, Phillip Enget. Azonban a rajt királya Jamie Green volt, aki egy kör alatt feljött a tizedikről a negyedik helyre.

Több koccanás is történt az első körben, aminek legfőbb áldozatául a WRT-s Pietro Fittipaldi esett. A brazil audis félrehúzódott a pályán, a 4. és a 10. kör között pedig a biztonsági autó diktálta a tempót. A Safety Car pályára lépése előtt még többen is megejtették kötelező boxkiállásukat, többek között Rast és a BMW-s Marco Wittmann.

Az újraindításnál Müller az élen tudott maradni, habár ez ellen Spengler és Eng is próbált tenni. Valamivel hátrébb az egyik BMW-s ütötte ki a másikat, vagyis az újonc Sheldon van der Linde Timo Glockot, majd a balesetbe belekeveredett a WRT dél-afrikaija, Jonathan Aberdein is. Glocknak véget ért a verseny, Aberdein viszont folytatni tudta.

Rast eközben a frissebb gumikon abajgatta márka- és csapattársát, Greent, de megelőzni csak azt követően tudta, hogy a brit támadta Enget, majd az osztrák kiment a depóba. A 2017-es bajnok a 20. körben újból nekifutott a manővernek, de ezúttal már sikerrel járt, és átvette a harmadik pozíciót. Tíz körrel később, amikor Müller az élről kijött kerékcserére, vezető pozícióba került a német.

A verseny második felében tökéletesen kontroll alatt tudta tartani a versenyt René Rast, végül majdnem 35 másodperces előnnyel nyert – korábban ekkora fórral senki sem tudott győzni. Robert Wickens 2014-ben 23,9 másodperccel aratott győzelmet Jamie Green előtt.

Az utolsó körökben láthattunk izgalmas csatákat a dobogós helyezésekért, a második helyet pedig az utolsó körben csípte el Müller Erikssonnal szemben. Loïc Duval ért célba negyedikként az Audival, a TOP-5-öt pedig Bruno Spengler tette teljessé a BMW-vel. Az R-Motorsport eddigi legjobb eredményeit érte el: Daniel Juncadella hatodik, Jake Dennis kilencedik, az osztrák Ferdinand Habsburg tizedik lett.

A vasárnapi időmérő edzés végeredményének értelmében René Rast indulhatott az élről, ám a rajt után addig-addig viaskodott márkatársaival, Nico Müllerrel és Loïc Duvallal, amíg nevető negyedikként Bruno Spengler el nem fordult a BMW-vel a célegyenes végén. Néhány kanyarral később Müller kiforgatta Rastot, amivel a német a mezőny második felébe esett vissza, a svájci pedig „kiérdemelt” magának egy áthajtásos büntetést.

Rast ezúttal is kijött az első kör végén, akárcsak Duval. Eközben a második helyért zajló csatában Jamie Green elkezdte lopni a távolságot Phillip Enggel szemben, majd a 9. körben – némi kontakt árán – megelőzte, azonban a britnek vissza kellett adnia a pozíciót. Néhány körrel később veszített még egyet, a márkatárs Robin Frijnsszel szemben. A kör végén Green a boxba hajtott új gumikért.

Spengler és Eng a 32. körben jöttek ki az első két pozícióból a pitbe, s habár néhány körrel korábban a versenyirányítás esősnek nyilvánítottak a versenyt, miután a 7-es kanyarban enyhe csapadékról jelentettek, mindkét BMW-s versenyző slick abroncsokon folytatta. Green ekkor Eng elé tudott vágni, és Spengler mögé ért.

A 2012-es bajnok kanadai azonban nem hagyta az audisnak, hogy beleszóljon elsőségébe. Spengler 2017 óta először tudott nyerni, dobogóra pedig legutóbb a tavalyi nürburgringi futamon tudott állni – viszont magán a Norisringen már ötödik alkalommal pályafutása során. Green végül majdnem 6 másodperces hátrányban futott be másodikként, Mike Rockenfeller lett a harmadik. Frijns, Eng, Duval, Rast, Müller, Glock és Juncadella csípték el a további pontszerző helyeket.

Rast a komolyabb pontveszteség ellenére 25 ponttal vezet Müller előtt az összetettben, Eng hátránya 26 egységnyi. Két hét múlva, Assenben folytatódik a 2019-es szezon.

Kováts Olivér

Médiapartneri megegyezés révén megjelent még: brakingnewsmotorsport.blog.hu

 

Comments

comments