Hugo Valente első rajthelye a nyitóversenyen ide vagy oda, mégiscsak Mehdi Bennani fordult először az első kanyarban, hátában a két Hondával, Tiago Monteiróval és Rob Huff-fal. Egy darabig úgy is tűnt, hogy a marokkói megnyeri a futamot, de aztán jött a portugál…
A Ladák ütötték-verték egymást, végig az első körben, de valahol a középmezőnyben, így Bennani, Monteiro és Huff koncentrálhatott a saját dolgára. Valente akkor került képre legközelebb, amikor Chilton előzte őt a 9. helyért a harmadik körben.
Az állás eztán szoros volt, bár változatlan, az élen haladó furcsa hármast Gabriele Tarquini, Yvan Muller, José María López, Thed Björk és Michelisz Norbert követte.
A hetedik körben Bennani már többedszer fékezte el magát, López pedig Mullert támadta. Egy körön belül meg is előzte az argentin a csapattársát, bár Muller nem adta olcsón a bőrét. Eztán Michelisz is túltette magát Björkön.
A 8. körben López elkezdte támadni Tarquinit. Ennek később sokkal komolyabb következményei lettek, de egyelőre mindenki arra fókuszált, hogy Ficza Ferenc kiugorjon végre sajnálatos módon lángoló autójából, mellyel a kavicságyba gurult. A csapat sajnos még nem tudja, hogy mi történt, Feri később csak annyit mondott, hogy elment a szervó, aztán már csak a lángokat látta.
A 9. körben végül Bennani nyitva hagyta a kaput, Monteiro pedig jutott a nyomon, ahová lehetett, az élre. A sajtótájékoztatón Mehdi elmondta, hogy annyira elkoptak megterhelt első gumijai, hogy nem tudta tovább maga mögött tartani a Hondát.
Az utolsó körbe fordultunk, López tovább támadta Tarquinit, előznie nem sikerült, de a mögöttük szorosan haladó Muller nem tudta megakadályozni, hogy Michelisz be ne bújjon mellé… A francia után az argentin jött volna soron Norbinak. Talán ha még egy kicsit hosszabb a futam, lett volna idejük rendesen eldönteni, így azonban Pechitót megmentette kockás zászló attól, hogy komolyabban meg kelljen győznie Norbit a 6. hely szépségeiről.
A főverseny hasonlóan szoros volt, talán az első körök után valamivel kevesebb akcióval, mint a nyitó futam. López eljött elöl, Muller és Catsburg pedig összeértek, mialatt a második helyezés ügyében tárgyaltak, a holland nem teketóriázott sokat, annak ellenére sem, hogy a másik autó még mindig egy Citroën… A három Honda is egyszerre érkezett az első kanyarba, ők is megküzdöttek egymással. Az első kör végén az állás López, Catsburg, Muller, Monteiro, Huff, Michelisz, Valente, Björk és Bennani.
A harmadik körben Catsburg megelőzte Lópezt és az élre állt. Megint közel voltunk ahhoz, hogy valami csoda történjen, és mondjuk megszülessen a Lada első nem-Huff győzelme, de erre nem került sor. Muller és Huff összeértek a negyedik helyért vívott csatában, Muller a 8. helyre esett vissza, Huff lassú defektet kapott, minek a következményeként ki kellett állnia a 10. körben.
Valente váltott gyalogszerre a verseny negyedik körében, autóját a pálya mellett hagyván. A 10. körre López és Monteiro utolérte Catsburgot, az utolsó fordulóra befogták két oldalról, s mindketten meg is előzték. Közben a negyedik helyen autózó Micheliszre megérkezett Thed Björk kék lopkodója, de a svéd ügyesen lesben állt, hátha Norbi és Nicky elrendeznek neki egy dobogót… Ez ugyan nem történt meg, viszont Björk az utolsó kanyarok egyikében mégiscsak meglátta a lehetőséget, és elment Norbinak.
A második verseny végeredménye
A világbajnokságot két futam után Tiago Monteiro vezeti, de alig egy hét múlva, a Hungaroringen változhat mindez, mert változnak a plusz súlyok is.
Utóirat: Thed Björköt utólag kizárták, mert szabálytalan volt az autója, így a bemutatott előzés tulajdonképpen okafogyottá vált és Michelisz végzett a negyedik helyen.
Szöveg és fotó: Magyar Szilvia
Social Profiles