A DTM új szezonja új szabályokkal indít

Fotó: Schneider Erika

Fotó: Schneider Erika

A változásokat a pályán zajló események érdekében vezették be. A korlátozott rádiózás és DRS használat a versenyzőktől sokkal nagyobb odafigyelést kíván. Az időmérő edzésen is osztanak pontokat: a három leggyorsabb versenyzőt díjazzák.

Nem sokkal a hockenheimi szezonkezdet előtt a DTM versenyigazgatósága meghozta a végső döntéseket, és jóváhagyták az új sportszabályzatot, mindezt annak érdekében, hogy a pilóták egyéni teljesítménye legyen fókuszban.

„Azt szeretnénk, hogy a DTM-ben a sport álljon a középpontban. A mezőny kiemelkedően erős – és ezt a teljesítményt a rajongók is meg akarják tapasztalni.” – mondja Gerhard Berger, az ITR elnöke.

A rádióforgalmazást egyértelműen beszűkítik. Betiltják a verseny közbeni információáramlást a boxból a pilóta felé, így a versenyzőknek sokkal nagyobb felelősséget kell vállalniuk és bizonyos döntéseket önállóan kell meghozniuk. A box kommunikációs felületét a már jól ismert, klasszikus táblás rendszer jelenti majd a célegyenesben. Csak néhány kivételes esetben kommunikálhat a box a versenyzővel: ha az autó a boxutcában van, ha sárga zászlós figyelmeztetést ad ki a versenyigazgatóság, illetve safety car időszak alatt adhatók olyan információk, amit a versenyzők biztonságának érdekében kell közölni.

Hogy a biztonsági autós szakasz után még izgalmasabb legyen a verseny, az újraindítás Indy-stílusban történik majd: az autóknak két párhuzamos sorban, egymás mellé kell felsorakozniuk, és várniuk a repülő rajtot, ezáltal a versenyzők egy kemény, test test elleni küzdelemben harcolják ki maguknak a pozíciót.

A versenyzők taktikai érzéke is komoly szerephez jut majd, hiszen amellett, hogy a rádiózást egyirányúsítják, a DRS használatot is korlátozzák: minden versenyen 12 körben, összesen maximum 36-szor lehet majd aktiválni. Az továbbra is alapfeltétel marad, hogy a DRS csak akkor hozható működésbe, ha a rajt-cél egyenesben 1 másodpercen belüli a különbség az üldöző és az üldözött között.

Felértékelődik az időmérő fontossága is. A három leggyorsabb pontokat kap: a pole pozíció 3, a második hely 2, a harmadik rajtkockás idő pedig 1 világbajnoki pontot jelent majd. A versenyzőket így még nagyobb kihívás elé állítják, a tökéletes kvalifikációs kör eléréséért egyben meg is jutalmazzák őket. A gyártóknak és a csapatoknak ezáltal olyan beállításokat kell találniuk, amik mind az időmérőn, mind a teljes versenytávon megállják a helyüket.

A büntetősúly-rendszer viszont szinte változatlan marad, a súlyok kiosztása az időmérő eredményei alapján történik. Az autók alapsúlyát 1125 kg-ban határozták meg, ehhez 2,5 kilós lépcsőkben maximum 15 kilót szabad hozzáadni vagy 30 kilót elvenni.

Forrás: DTM hivatalos sajtóközlemény
Fordította: Schneider Erika

Comments

comments