Audi dominancia, egy csipet Cuprával

Fotó: Marc de Mattia / DPPI

A WTCR szombati programja Wuhanban pontosan úgy folytatódott, ahogy pénteken abbamaradt: olyan Audi dominanciával, amilyet még nem látott a világ(kupa), és a magyarok részéről sajnos nagyon gyenge szerepléssel. És ahhoz képes, hogy Rob Huff itt a „professzor”, a mezőny közepében időzött ő is.

Az időmérő edzés eleve késve kezdődött. Szabó Zsoltnak volt egy 10 helyes rajtbüntetése a tegnapi szabadedzésen beállt piros zászló alatt elkövetett szabálytalankodás miatt. Michelisz Norbert autójában a tegnapi szabadedzések után motort cseréltek. „Ez már egy korábbi probléma volt (nem a szabadedzések alatt derült ki), és eljutottunk arra a pontra, hogy döntést kellett hozni ezzel kapcsolatban” – mondta Norbi a WTCR sajtófőnökének. Ma Qing Hua pedig Yann Ehrlacher felöklelésért eleve -5 rajthelyben volt.

Az időmérő első 15 percében sikerült épségben megőrizni a korlátokat és a pálya egyéb alkotóelemeit. Aztán Gordon Shedden hozta mindenkire a szívbajt és a piros zászlót, bár komolyabb kár semmiben sem esett, csak egy gumibálát kellett visszatenni a helyére. Később Nathanael Berthon parkolt rossz helyen, ismét pirosba borítva a pályát. Végül Pepe Oriola kivételével mindenkinek Audija volt a rajtrács elején, de most valami csodálatos meglepetésre Shedden is odaért!

Az időmérő edzés végeredménye: Jean-Karl Vernay, Pepe Oriola, Nathanael Berthon, Denis Dupont, Gordon Shedden, Frederic Vervisch, Yann Ehrlacher, Kevin Ceccon, Aurélen Comte, Mato Homola, Esteban Guerrieri, Aurélien Panis, Szabó Zsolt, Rob Huff, Ma Qing Hua, Mehdi Bennani, Thed Björk, Yvan Muller, Timo Scheider, John Filippi, Gabriele Tarquini, Tom Coronel, Nagy Norbert, Michelisz Norbert, Fabrizio Giovanardi.

Ez a sorrend annyiban változott, hogy a büntetések érelmében Szabó a 23., Ma a 20., Michelisz pedig a legutolsó helyről rajtolt el (szerencsére vagy sajnos Norbinak nem kellett mind a 10 helyet letöltenie, nem lévén több induló). „Igazság szerint különböző alkatrészeket próbálgattunk az autón” – mondta Michelisz, minekutána a csapat úgyis tudta, hogy az extra nehéz autóval sajnos nem tudnak majd az első 15-be kerülni, és így legalább az időmérő alatt a pályán töltött idő hasznosan telt.

A WTCR verseny volt a nap utolsó programja, ami már csak azért is rázós, mert egy hosszabb piros zászló esetén közbeszól a sötétedés, és nem biztos hogy be lehet majd fejezni a versenyt a megadott körszámmal. Egy pillanatra fel is rémlett előttünk a piros zászló, az órákig tartó pályajavítás és a sötétben zajló eredményhirdetés, amikor a rajt utáni kanyarokban Dupont olyannyira elkapkodta a dolgokat, hogy csaknem ripityára törte a berendezést Berthon autójával. Ezt megúsztuk és az ifjúság is tovább ment, csak nem éppen a mezőny elején.

Comte orral megint egy Audi fenekében kötött ki (az illető elévágott), de szerencsére nem annyira, mint egy hete, tehát a ragasztószalagot egyelőre elmellőzhettük. A második körben Vernay vezetett, Oriola, Ehrlacher, Shedden, Vervisch, Berton, Comte és Ceccon előtt.

A negyedik körben bejött a Safety Car, mert Giovanardi úgy vágott be Coronel elé, hogy Tom nem tudott megállni (bár később a versenybíróság a hollandot találta vétkesnek): az olasz hátsó kereke felfüggesztésestül szakadt ki, a holland autójának eleje megint cafatokban lógott… Régóta nem Coronel idénye az idei, de ez már tényleg több a soknál…

Ekkor láthattuk, hogy a boxban áll már a két zengős Cupra, tehát a magyar srácok ismét nem tudtak jó eredményt összehozni. Nem messze tőlük parkolt Homola. A Peugeotnál jól ment év elején, hogy két egyformán nem működő autót hozzanak össze. Idény közepére eljutottunk az „egyszerre csak az egyik autó működik, de az nagyon jól” állapothoz, a múlt héten visszatértünk az idény elejihez, de most megint Homola húzta a rövidebbet, vagyis a kevésbé tartós kormányösszekötőt. Továbbá technikai problémák miatt Michelisz és Scheider is feladni kényszerült a versenyt. Maradtunk tehát 18-an, Gabriele Tarquinivel bezárólag.

A hetedik körben a biztonsági autó lelépett a színről, az élen a sorrend nem változott, de hátrébb kialakult egy Vervisch – Berthon – Shedden csata, illetve mögöttük egy Comte – Ceccon párbaj. Inkább előbbi keltett aggodalmat, már ami az esetleges újabb baleset bekövetkezésének esélyét illeti, az Audinál, azon belül is a Comtoyounál nem volt éppen érvényben csapatutasítás. Berthon visszaesett a 9. helyre, ketten maradtak. Aztán utolérték Ehrlacher-t is, és Shedden addig gyűrte a franciát, amíg csak-csak átrágta magát rajta, Vervisch-re hagyva a Hondát, boldoguljon vele, ahogy tud. Közben Ceccon megelőzte Comte-ot, Comte pedig visszaelőzte Ceccont, ezzel az a párbaj el is dőlt. Nyüstölték egymást csaknem leintésig, de a helyezések már nem cserélődtek fel. Ugyanígy járt egymással Ehrlacher és Vervisch.

A hátsó szekcióban, a 13. kör táján Bennani vitatkozott megint Huff-fal, hogy a teljesen pont nélküli pozíciókat hogyan osszák fel egymás között, és ebből aztán majdnem ütközés lett. Mindezek alatt lesben állt Björk, és köszönte szépen azt az akárhányadik helyet, ami – akárhogy is – kettővel az eddigi előtt volt. Közben valahogy a környékre keveredett Ma is, és ha Björk le nem vágja a sikánt, akkor vagy egy oldalsó randevú néz ki neki a kínaival, vagy egy frontális a gumibálával. Szerencsére így megúszta.

Ezek után már csak azon izgultunk, hogy a comtoyou-s fiúk és Guerrieri összesűrűsödtek a 8-9-10-11. helyeken, az argentin vezetésével, és láthatóan még mindig nem bírtak magukkal . Szerencsére végül egészben hagyták a berendezést, és megelégedett mindenki annyi ponttal, amennyi jutott neki, így Dupont maradt pont nélkül.

Aki viszont végtelenül boldog volt, az az egy kissé most már morcos, sokszoros BTCC bajnok, aki egészen eddig alig-alig boldogult itt, a WTCR-ben, de most mintha összeállt volna számára az univerzum: Shedden a dobogón!

Az élen változás nem történt, a futamot Vernay nyerte Oriola, Shedden, Ehrlacher, Vervisch, Comte, Ceccon, Guerrieri, Berthon, Panis, Dupont, Ma, Björk, Bennani, Huff, Muller, Filippi és Tarquini előtt. Később azonban a versenybíróság megállapította, hogy Ehrlacher kiugrott a rajtnál, ezért egy utólagos áthajtásos büntetéssel sújtották, ami így 30 mp időbüntetést jelent. Így Ehrlacher a 18. helyre csúszott vissza.

Magyar Szilvia

 

Comments

comments